Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 ANIVERSARE

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
biokosmy




Numarul mesajelor : 47
Varsta : 50
Localizare : BACAU
Reputatie : 5423
Data de inscriere : 14/09/2009

ANIVERSARE Empty
MesajSubiect: ANIVERSARE   ANIVERSARE Icon_minitimeJoi 22 Iul - 11:39

Calea ferata Adjud – Tirgu Ocna implineste 135 de aniPetru Done - 22 Iulie 2010 - 127 citiri -Trimite prin YM!


Una dintre cele mai importante lucrari ale celebrului inginer constructor Anghel Saligny implineste astazi, 22 iulie, 135 de ani. Aceasta este calea ferata Adjud – Tirgu Ocna, in prezent un tronson de peste 50 de kilometri din calea ferata Adjud – Ciceu, care face legatura intre Moldova si Ardeal. Practic, in aceasta zi, in anul 1875, un intreprinzator englez a primit concesiunea pentru construirea cailor ferate Ploiesti-Predeal si Adjud-Tirgu Ocna, lucrari in care avea sa fie implicat si inginerul roman. Proiectul se inscria intr-un complex gindit pentru asa-numitele “drumuri ale sarii”, care la acea vreme erau Cimpina-Telega, Buda-Slanic, dar si Adjud-Tirgu Ocna.
Anghel Saligny a proiectat linia ferata Adjud – Tirgu Ocna in 1881, pentru care a prevazut, in 1882, si primele poduri combinate – sosea si cale ferata – din tara. Podurile sint amplasate peste riul Trotus. La Tirgu Ocna a fost construita si o statie de cale ferata, a carei arhitectura o inscrie intre monumentele arhitectonice si istorice. Acest drum de fier avea sa fie unul dintre argumentele forte pentru care mult mai tirziu, in anii ‘50 ai secolului trecut, s-a proiectat construirea platformei industriale Borzesti – Onesti, una dintre cele
mai mari din tara. Din 1980, tronsonul de cale Adjud – Tirgu Ocna a fost dublat si electrificat.
Caile ferate au patruns in vechile provincii istorice ale Romaniei de astazi pentru prima data in Banat (1854), apoi in Dobrogea (1860), Transilvania (1868), Muntenia (1869), Moldova si Bucovina (1869) si Oltenia (1875). Caile Ferate din Romania au o istorie de mai bine de 150 de ani. De-a lungul acestora, calea ferata a fost un motor al progresului tehnic si, uneori, chiar economic al societatii. De asemenea, a fost un factor de stabilitate care, in mare masura, nu a putut fi influentat de curentele politice.
In etapa a doua a dezvoltarii infrastructurii feroviare din Romania (1881- 1918), tot societatile straine construiesc 29 de tunele, intre cele mai reprezentative fiind si cele de pe linia Ciceu – Adjud. De asemenea, pentru caile ferate construite pe teritoriul Romaniei de astazi, intre anii 1854 – 1875, au fost aduse in tara locomotive din Anglia, Franta si Austri
Sus In jos
Gelu

Gelu


Numarul mesajelor : 106
Varsta : 35
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5207
Data de inscriere : 24/06/2010

ANIVERSARE Empty
MesajSubiect: Re: ANIVERSARE   ANIVERSARE Icon_minitimeSam 25 Feb - 21:51

Navigând pe youtube, am descoperit un video care a fost făcut cu ocazia centenarului deschiderii tronsonului Bistrița - Bistrița Bârgăului. Filmarea a fost făcută în 1998. Din păcate, îmi pare rău că nu am putut fi prezent, dar mă bucur enorm că am găsit acest video pe care îl împart și cu voi.

Vizionare plăcută!

Sus In jos
 
ANIVERSARE
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Timbre si Plicuri aniversare
» Placute aniversare din statii si nu numai ...

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: