Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Locomotive

In jos 
+133
ldh80
bubu
AeroX
ALEXCFR
Mihai Nicolae
mircea.predoni
Ikarus99
strainu
Amiralul
Tony-PH
ets2oltromânia
cosmin br
EA025
deconectat
elm
Jurnal Feroviar
florin.lifticariu
DB Robert
mielutu zburator
tcm
Razvan Tudor
TonyCFR
Petre_IFTE
allred
dan tm
LascuB_1980
xfiles
Elful
Cont.dezactivat
Teodor
c o r v i n
@ndrey
ATM
Re6/6
Katalin4653
membru dezactivat ,
DPS
AndreiStefan
adrian.vidican.9
mariuscfrbucuresti
Mushu
criss0571
Bobby_TM
Dutzu
V3R
razvan22
electrica912
EuroNight
Adirmvl
daniel_c
riciu
Cont dezactivat
bogdan srl
REGIOTRANS12
Alex Avram
stefan_br
M.I.C.I.
ORWO
Radu Tudor
TonyGFR
AndiCFR
Adisoft1991s
Gabry Gabriel
Nesebar
Dr2005
Grigor
xeonchv
redeme
nenuandrei
djmk1988
basil
Horea36
DUAL
lokbob
Gaby005
andreiutzu
Hurricane
Cobra
catalinu'
Desiro256
vilhelm
Silver
Mihay
Jhonyla
maus5
Marius
Vitosa
Criss Ciuc
AlexD
Adrian78
LanceR
adycfrbucuresti
decward
TVlad
cata
Vlad
mi.tudor
marius_catalin84
19jimmy84
Gelu
kaan
echo007
EA1clony106
mureseanu_976
ANDU2100HP
Mihai-Aurel
cont dezactivat .
yo8scr
Lde 2100
AlexCta
George
membru inactiv
The Legend
lovekomotive
Razvan
Iasmin
Codrut1985
Stefan
Andrei
Boracik
electrica675
ionutz72
kaylyn
didinul
cortexedge
halmarius
060-EA078
Cito
adriandavid
cont inactiv
vrabieionut
COSTACHE MIHAIL
jionutz
137 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 37 ... 73  Urmatorul
AutorMesaj
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5079
Data de inscriere : 29/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Locomotivele CFR   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeMar 29 Iun 2010, 02:01

Salut,
M-ar interesa, daca detine cineva aceste informatii, cate locomotive [indiferent de tipul lor LE, LDH, LDE] mai are CFR ul in prezent, cate sunt la CFR calatori, cate la CFR Marfa, cate au fost in perioada comunista [adica pana in '89] si cate au mai ramas dupa, cate au fost vandute operatorilor privati, cate au fost modernizate, cate au fost scoase din uz.
Pe scurt m-ar interesa un istoric cat mai detaliat al numarului de locomotive in ultimii 20-30, daca cineva are informatiile acestea mi-ar fi de mare ajutor.
Sus In jos
Cito




Numarul mesajelor : 129
Localizare : Timisoara
Reputatie : 5269
Data de inscriere : 13/05/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeMar 29 Iun 2010, 19:36

Aceste informatii nu cred ca le are o singura persona. Dar daca te inarmezi cu multa rabdare si iei fiecare topic la rand, te mai uiti si la alte forumuri din domeniu vei gasii informatiile pe care la cauti! Multe dintre intrebarile tale au fost tratate. Rabdare si spor!
Sus In jos
060-EA078




Numarul mesajelor : 326
Reputatie : 5462
Data de inscriere : 04/05/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeMar 29 Iun 2010, 20:22

Salut,

Sunt foarte multe de spus si cred ca ar fi nevoie de doua zile sa scriu un mesaj pe masura. Totusi, tinand cont ca subiectul este de interes dupa parerea mea, am sa incep eu sa-l dezvolt, ramanand sa continue si ceilalti.

Productia de locomotive in era moderna la CFR a inceput cu anul 1960, cand, dupa cum bine stim s-a schizitionat licenta de fabricatie de la concernul elvetian Sulzer-Sweizerishe Lokomotiv und Maschinenfrabrik si Brown Boveri.Contractul initial prevedea livrarea a sase locomotive diesel-electrice complete si a principalelor componente pentru inca 10 locomotive ce urmau sa fie asamblate si construite partial in Romania. Tot in acest contract se mentiona producerea sub licenta a inca 40 de locomotive. Locomotivele 060-DA cu serii cuprinse intre 001 si 050 au intrat in exploatare la depoul Brasov, urmatorul depou care a primit astfel de locomotive fiind Craiova.Intre anii 1960 si 1984,la noi in tara s-au construit 1401 locomotive pentru CFR ( excluzand primele sase bucati cu care numaram 1407 ). Dintre aceste locomotive, pana anul trecut se aflau in servici cca 650 de bucati. Restul, in jur de 600 s-au taiat in 2002, altele si-au inceput o noua cariera la operatorii particulari. Dintre exemplarele elvetiene, astazi mai exista doar 001.

In 1964 se semneaza unul dintre cele mai importante contracte din istoria CFR, cu concernul suedez ASEA, prevazand livrarea a zece locomotive electrice pe sase osii, fidel similare cu modelele Rb construite anterior in 1962. Livrarea acestor locomotive la CFR s-a facut dupa cum urmeaza : 1965 : 060-EA-001 (distrusa in 1990 in evenimentul de la Ormenis), 1966 : 060-EA-002...009 iar in 1967 se livreaza locomotiva 060-EB-001, configurata diferit de primele noua bucati ( se poate trata la alt topic si acest aspect) .Astfel prima locomotiva electrica pe sase osii construita in Romania a fost 060-EA-010 (actual in servici la Unifertrans).Primele 63 de locomotive care au iesit pe poarta fabricii au intrat in servici la depoul Brasov, ulterior o parte din ele fiind redistribuite la depourile Craiova, Caransebes si Ciceu. Al doilea depou care a primit si exploatat locomotive 060-EA a fost Bucuresti Triaj.Constructia in Romania a acestor locomotive s-a desfasurat intre 1967 si 1991, cuprinzand 923 bucati ( excluzand primele 9 din serie ; nu punem in discutie nici EB-ul care este serie separata ). Dintre acestea, s-au casat aproximativ 200-220 de bucati, iar alte aproximativ 100 au luat calea operatorilor particulari in ultimii ani. Astfel ca la CFR mai exista actualmente in servici tot in jur de 600 de locomotive din aceasta serie.

Locomotivele DHC au intrat in productie incepand cu 1965 la intreprinderea 23 August Bucuresti, fiind o locomotiva asimilata dupa cunoscutul model elvetian Bm 4/4. Contructia lor pentru CFR a durat din cate stiu eu pana in 1991 ( daca gresesc rog sa fiu corectat) si a cuprins 633 de exemplare. Dintre acestea la CFR se mai afla in servici aproximativ 250-300 de bucati.In jur de 200 au fost taiate, alte cateva zeci bune sunt tinute in conservare.

In fine, locomotivele 040-EC livrate de la Rade Koncar Zagreb intre anii 1969 si 1981, au cuprins 130 de exemplare, dintre care s-au casat aproximativ 30 de bucati.Restul functioneaza si in prezent la CFR. Alte cateva locomotive au fost importate de GFR de la Calea Ferata din Croatia dupa 2006.

La alte serii prefer sa nu scriu pentru ca nu am informatii foarte exacte.Legat de lista,pot sa spun ca pana in 2005 s-ar fi putut face o lista cat de cat concludenta. Actualmente nu prea, deoarece locomotivele parasesc continuu parcul CFR. In ce priveste modernizarile, cel putin la CFR Calatori sunt programate sa fie modernizate toate, cu ocazia reparatiilor planificate pe care urmeaza sa le efectueze. Deci si cifra aceasta este o variabila.

Pentru cine mai are intrebari, stau la dispozitie oricui in acest topic.

O seara frumoasa !
Sus In jos
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5079
Data de inscriere : 29/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 01 Iul 2010, 20:35

Multumesc mult pentru informatiiile oferite, 060-EA078, mai ajutat sa imi fac o idee in mare despre numarul locomotivelor din Romania.
Sus In jos
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5079
Data de inscriere : 29/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iul 2010, 00:37

Cate feluri de formule ale osiilor [desi este impropriu sa spui ca locomotiva are osie] locomotivelor exista si care este diferenta intre ele ? javascript:emoticonp('Embarassed')
Sus In jos
halmarius




Numarul mesajelor : 287
Varsta : 56
Localizare : Buc
Reputatie : 5358
Data de inscriere : 28/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iul 2010, 13:15

adriandavid a scris:
Cate feluri de formule ale osiilor [desi este impropriu sa spui ca locomotiva are osie] locomotivelor exista si care este diferenta intre ele ? javascript:emoticonp('Embarassed')
Si dece ma rog ar fi impropriu ?
Sus In jos
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5079
Data de inscriere : 29/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iul 2010, 19:00

Este impropriu sa spui ca locomotiva are osii, deoarece [i]OSIILE [desi sunt asemanatoare constructiv cu arborii] sunt organe de masini rotative sau fixe care
sustin piese rotative, deci osiile sunt solicitate numai la incovoiere si se utilizeaza de exemplu la vagoane!!
Locomotiva are arbori, sunt organe de masini care sustin piese rotative si transmit putere si turatie [deci moment de torsiune]. Arborii sunt solicitati compus la
incovoiere si rasucire!
Pe scurt la arbori apare moment de torsiune [ceea ce se intampla si cu "osiile" de la locomotive], iar la osii nu apare moment de toriune .
Sus In jos
halmarius




Numarul mesajelor : 287
Varsta : 56
Localizare : Buc
Reputatie : 5358
Data de inscriere : 28/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: osii motoare   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iul 2010, 21:34

adriandavid a scris:
Este impropriu sa spui ca locomotiva are osii, deoarece [i]OSIILE [desi sunt asemanatoare constructiv cu arborii] sunt organe de masini rotative sau fixe care
sustin piese rotative, deci osiile sunt solicitate numai la incovoiere si se utilizeaza de exemplu la vagoane!!
Locomotiva are arbori, sunt organe de masini care sustin piese rotative si transmit putere si turatie [deci moment de torsiune]. Arborii sunt solicitati compus la
incovoiere si rasucire!
Pe scurt la arbori apare moment de torsiune [ceea ce se intampla si cu "osiile" de la locomotive], iar la osii nu apare moment de toriune .
Corect din punct de vedere al teoriei invatate la Rezistenta Materialelor si Organe de masini, dar specialistii in material rulant clasifica osiile altfel:
Locomotive - Pagina 2 Osiimotoare.th
Scanul respectiv e din manualul de Structuri portante pentru vehicule de cf dupa care am invatat eu acum 18 ani la scoala! Very Happy
Sus In jos
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5079
Data de inscriere : 29/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iul 2010, 22:17

Mda, ce sa zic, cine stie si cunoaste Very Happy Wink . Nu pot sa contrazic specialistii din material rulant, eu sunt energetician pasionat de material rulant si cand
am facut mecanisme si organe de masini ni s-a atras atentia asupra acestui fapt.
Mersi pentru informatiile date halmarius, nu stiam Very Happy .
Dar tot nu mi s-a raspuns la intrebarea legata de formulele osiilor locomotivelor, cand spuneti CoCo sau BoBo care e diferenta intre ele si de cate feluri sunt ?

:afro:
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15311
Data de inscriere : 06/03/2009

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 08 Iul 2010, 22:57

Formula BO-BO este denumirea boghiurilor cu 2 osii
Formula CO-CO este denumirea boghiurilor cu 3 osii
Sus In jos
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5079
Data de inscriere : 29/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeVin 09 Iul 2010, 15:37

Alta intrebare: De ce mecanicii nu opresc motoarele locomotivelor atunci cand stationeaza?
:?:
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator
cortexedge


Numarul mesajelor : 3087
Reputatie : 9167
Data de inscriere : 20/08/2008

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeVin 09 Iul 2010, 15:38

La care locomotive te referi?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g
Sus In jos
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5079
Data de inscriere : 29/06/2010

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeVin 09 Iul 2010, 15:49

La LDE si LDH, trenul pleca intr-o jumatate de ora sau si mai mult si mecanicul nu a oprit motorul si nu am vazut numai o data chestia asta, am
mai intrebat diferite persoane si mi-au zis ca mai bine le tin pornite ca nu consuma mult, decat sa le opreasca si apoi le porneasca ca ar consuma mult
combustibil, asa e?
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator
cortexedge


Numarul mesajelor : 3087
Reputatie : 9167
Data de inscriere : 20/08/2008

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeVin 09 Iul 2010, 16:16

Probabil, dar le mai tin pornite pentru a incalzi trenul, daca e cazul, sau pt. a mentine presiunea de 5 bari pt frane...

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g
Sus In jos
didinul




Numarul mesajelor : 865
Reputatie : 6274
Data de inscriere : 31/08/2009

Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitimeVin 09 Iul 2010, 16:18

cortexedge a scris:
Probabil, dar le mai tin pornite pentru a incalzi trenul, daca e cazul, sau pt. a mentine presiunea de 5 bari pt frane...

Asa e! Dupa proba de frana nu se mai opreste motorul .
Sus In jos
Continut sponsorizat





Locomotive - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive   Locomotive - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Locomotive
Sus 
Pagina 2 din 73Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 37 ... 73  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive LDE 130
» Locomotivele LDH25 si B-DM
»  Locomotive clasa 400
» Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125)
» Locomotive clasa 85 (LDH 70)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-
Mergi direct la: