Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 L 816 Palas - Constanța Port Zona A

In jos 
+2
ldh80
Vitosa
6 participanți
AutorMesaj
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeJoi 26 Ian 2023, 14:55

https://clubferoviar.ro/redeschiderea-tunelului-feroviar-palas/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6339
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11472
Data de inscriere : 03/11/2010

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeJoi 26 Ian 2023, 15:57

Linia era simpla sau dubla (prin tunel este loc pentru cale dubla) ? De electrificat cred ca era electrificata!
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8219
Data de inscriere : 16/01/2010

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeJoi 26 Ian 2023, 17:07

Cica dubla, neelectrificata. Nu ar fi gabarit pentru electrificare, tunelul e monument istoric deci nu cred ca se poate interveni pentru marirea gabaritului. Bine macar ca vor sa il scoata din starea deplorabila in care e. Sa vedem daca mai si reusesc, ca de studii de fezabilitate sintem satui.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 374
Reputatie : 4998
Data de inscriere : 18/09/2011

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeJoi 26 Ian 2023, 17:44

Portul Constanta are potential mult mai mare, iar marfa tranzitata se preteaza transportului pe calea ferata. Numai capusarea activitatii portului si lipsa de reactie si dotare a OTF au facut ca liniile din port sa rugineasca odata cu vagoanele, S-a scris ca in 2022 au fost tranzitate 75 mil.tone ( fata de 67 mil. in 2021 ).Totusi, ce cantitate de marfa este transportata pe CF ? Este o crestere atat de mare incat sa impuna o asemenea efervescenta a investitiilor in zona??
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8219
Data de inscriere : 16/01/2010

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeJoi 26 Ian 2023, 19:37

Este. Oricum ceea ce s-a facut pina acum (dupa inceputul razboiului din Ucraina) e foarte foarte putin.
Uite pe marinetraffic.com ce de nave asteapta la ancora la intrarea in portul Constanta si la gurile Dunarii. Asa ceva nu vedeai inainte.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:29.3/centery:44.7/zoom:8
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeJoi 26 Ian 2023, 22:35

ldh80 a scris:
Linia era simpla sau dubla (prin tunel este loc pentru cale dubla) ?   De electrificat cred ca era electrificata!
Nu a fost niciodată electrificat. Electrificarea se termina la vreo 2-300 m de unde începea linia 816 (cum ieși din stația Palas). Nu m-am mai uitat să văd dacă mai există firele și în ziua de azi, dar cu proxima ocazie mă uit.
Dacă întrebi de ce au pus firele alea (în '70 cred, sau când s-a electrificat Palasul), ca să scoată locomotivele electrice de pe trenurile marfare după care băgau diesel care ducea trenul în Port zona A.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20082
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24828
Data de inscriere : 17/08/2011

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeVin 27 Ian 2023, 00:05

DAS 2011 a scris:
Portul Constanta are potential mult mai mare, iar marfa tranzitata se preteaza transportului pe calea ferata. Numai capusarea activitatii portului si lipsa de reactie si dotare a OTF au facut ca liniile din port sa rugineasca odata cu vagoanele, S-a scris ca in 2022 au fost tranzitate 75 mil.tone ( fata de 67 mil. in 2021 ).Totusi, ce cantitate de marfa este transportata pe CF ? Este o crestere atat de mare incat sa impuna o asemenea efervescenta a investitiilor in zona??

Sunt multe nave care aşteaptă, iar autorităţile au găsit vinovatul de serviciu... calea ferată. Evident, operatorii portuari şi armatorii care insistă ca navele să fie încărcate/descărcate cât mai rapid (preferabil dintr-o singură trecere), nu au nicio vină, sunt curaţi ca lacrima. Ca să încarci o navă de 150.000 t, calculaţi voi câte vagoane trebuie să ai. Şi vagoanele alea trebuie să aştepte undeva. Prin urmare armatorul (cu sediu fiscal prin cine ştie ce insule) face profit (că nava care stă la cheu produce pagubă), în vreme ce statul român face pierdere, că repară linii, blochează vagoane şi încasează taxe mici de la armator, că nava stă puţin în port, apoi pleacă mai departe.

Ca pasionaţi feroviari, vom avea ce vedea prin zona Constanţa, cu 2 accese feroviare la port şi cu grupa de aşteptare de la Valu lui Traian refăcută. Însă economic, totul e un dezastru, care e puţin probabil să se amortizeze vreodată.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12483
Data de inscriere : 16/07/2014

L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitimeVin 27 Ian 2023, 09:57

Anumite investitii mai rămîn si în sarcina Statului.

boss nu poate functiona economia tarii si mai departe asta europeana care iti place tie , fara a avea acese in port, gari de asteptare si ce mai e nevoie.

Poate de aceea prin Germania este si cel mai mare triaj feroviar, ca nu stau la amortizare ci trebuie mentinuta functionala celelalte ramuri.

Vezi gîndire de CFR sau de la cine, au desfiintat Valul lui Traian si acuma au nevoie de linii.

Sus In jos
Continut sponsorizat





L 816 Palas - Constanța Port Zona A Empty
MesajSubiect: Re: L 816 Palas - Constanța Port Zona A   L 816 Palas - Constanța Port Zona A Icon_minitime

Sus In jos
 
L 816 Palas - Constanța Port Zona A
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» L 814: Palas - Constanta Port Zona B
» L814(?): Agigea Nord - Constanta Port Zona C
» L 813B: Agigea Ecluza P1 - C-ta Port Terminal Ferryboat
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2016-2017
» Palas (800)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 800-
Mergi direct la: