Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
+16
TVlad
cristi CFR
marius664
Peter Fodor
Nesebar
bogdan.perejuc
Vitosa
Adrian78
Adirmvl
TER200
IonutCFR2009
Dr2005
kristi kkk
Vale_ntin
dan tm
daniel_c
20 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 30 ... 56, 57, 58
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeJoi 28 Mar 2024, 12:43

Schita traseelor de transport urban in comun din Husi:

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Transp10

In prezent exista 4 trasee de transport urban in comun in Husi, in ordinea infiintarii lor acestea fiind:

1 Gara- Fosta statie meteo (in 1990 traseul era Gara- Zona industriala; prelungit dupa 2005);

2 Cartier Corni- Fosta statie meteo (in 1990 traseul era Cartier Corni- Zona industriala; prelungit dupa 2005)

3 Cartier/Pensiunea Dobrina- Fosta statie meteo (infiintat dupa 2005)

4 Blocuri ANL Podgoria- Cartierul Nou (infiintat prin 2017)

Traseele 1, 3, 4 sunt deservite de firma privata "SC Anta 95 srl Husi" (cu microbuze Mercedes-Sprinter modificate- lungite si cu usa automata la spate) iar traseul 2 este deservit de firma "SC Izvorasul SRL Iasi" (cu microbuze Mercedes-Sprinter).

Frecventa de circulatie este de cca 30 de minute (pe traseele 1, 3, 4) si de cca o ora (pe traseul 2).

Dupa ce transportul urban in comun din Husi va fi preluat din nou de primarie (asa cum era pana in noiembrie 2002) si va fi operat de societatea "SC Parcuri Verzi & Urban Trans srl Husi" (cand se va termina de construit noul garaj si vor putea fi introduse in circulatie cu calatori noile minibuze electrice achizitionate de primarie- 10 bucati) se vor introduce inca unul sau doua trasee noi, pentru deservirea noii zone de case "Dric 2/3"!

Si schita traseelor de transport interurban auto de calatori, din "zona" Husi:

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Fara_t11
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeLun 08 Apr 2024, 16:25

Doua fotografii facute recent in Husi, in ceea ce era odata "zona industriala":

-Cladirea fostului "MAT" (unde se producea tuica si rachiu). Cladirea este de vanzare!

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Fostul40


-Magazinele si centrele comerciale inaugurate in anul 2019 ("CCC", "TXM", "Noriel", "Profi", "Flanco", "KIK", "Pepco"), pe locul unde era fosta ICIL (Intreprinderea de comercializare si industrializare a laptelui)

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Centre10


Din pacate fosta "zona industriala" din Husi a devenit tot mai mult o zona comerciala!

Pe locul unde era autobaza (autocoloana marfa Husi) ITA se afla astazi supermarketul "Lidl", supermarketul "Altex" , etc.

Pe o parte din locul unde era sediul IAS/Vidisamp Husi se afla supermarketul "Kaufland"!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8758
Reputatie : 12455
Data de inscriere : 16/07/2014

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeLun 08 Apr 2024, 22:27

cred ca suferi enorm dupa epoca de aur, dupa alimentarele goale.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeMar 09 Apr 2024, 06:26

La Huși nu au fost alimentarele goale, datorita în principal lui Gheorghe Hristea (directorul ICSM ului) care , printr-o "relație" la Ilie Ceaușescu, reușiseră să asigure o buna aprovizionare a magazinelor ICSM ului din Huși, chiar și în anii 80!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20048
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24780
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeMar 09 Apr 2024, 09:52

Oraş mic, toţi se ştiau cu şeful de la ICSM, aşa că puteau face troc... o găină din curte pe carne de porc, o sticlă de vin pe o bucată de brânză... şi la chestii mai mari, dădeau direct şpaga, o damigeană de vin pe un televizor ş.a. Laughing

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeMar 09 Apr 2024, 10:39

Ce ziceti dumneavoastra era adevarat, dar in alt sens! "Trocul" in produse se facea cam asa: toti cei care lucrau pe la fabrici sustrageau diverse marfuri/produse din fabrica , pe care apoi le schimbau cu alte produse.

Cel care lucra la fabrica de textile "Moldotex" mai ascundea pe sub haine vreo camasa, vreo pereche de sosete, etc.
Cel care lucra la fabrica de incaltaminte "Husana" cu o pereche de papuci intra in schimb si cu alta pereche de papuci iesea din schimb.
Cel care lucra la fabrica de conserve mai ascundea vreun bulion, vreo conserva de legume, etc.

Mai "ghinionist" era cel care lucra la "Sectia de utilaj complex" (unde se faceau utilaje petroliere si industriale) ca nu putea iesi din fabrica cu foaia de tabla in spate sau cei care lucrau la filatura de bumbac (nu prea puteau da la schimb fibre si fire din bumbac).

Cei mai norocosi erau cei care lucrau pe la MAT (cu o sticla de tuica sau rachiu puteau obtine la schimb mai multe produse) sau pe la abator/IRIC.

Apoi toti acestia, dupa ce ieseau din schimb de la fabrici, se intalneau la fostul restaurant "Carpati" unde faceau schimbul de produse!

Din pacate aceasta mentalitate daunatoare printre angajatii fabricilor din Husi s-a mentinut si cativa ani dupa revolutie, fiind una din cauzele (dar nu singura) prabusirii fabricilor din Husi, dupa revolutie!

Meritul unor oameni precum Gheorghe Hristea (directorul ICSM-ului) sau celebrul Ioan Neamtu (directorul IAS-ului) a fost altul: faptul ca, apeland e adevarat uneori la metode mai "neortodoxe", au reusit asigure aprovizionarea magazinelor si un anumit "stil" de conducere- in special in cazul lui Ioan Neamtu, care, prin modul cum reusea sa vorbeasca cu angajatii IAS-ului si prin modul cum se comporta cu ei, a reusit cumva sa-i determine sa-si indeplineasca foarte bine sarcinile de servici, sa fie constienti ca trebuie sa-si faca bine treaba, etc!

Despre metodele mai "neortodoxe" la care a fost nevoit sa apeleze inclusiv Ioan Neamtu pentru aprobarea unor investitii si pentru alocarea unor fonduri de la nivel central, relevanta este cred o intamplare pe care mi-a povestit-o tata:

La un moment dat, cand era in biroul lui Ioan Neamtu si statea de vorba cu el, vine un angajat al IAS-ului si-i zice lui Neamtu: "Dom' director au venit niste smecheri de la comitetul central!". Iar Neamtu i-a zis acelui angajat: "Vedeti cum va organizati, cu sefii de ferme, sa nu plece oamenii aia cu mana goala de la noi!"
Dupa ce a plecat acel angajat din birou Neamtu i zice lui tata (cu tristete): "Uite, nea' Valerica, pana si astia de la comitetul central cand vin pe aici vor sa le umplu portbagajul la Dacie!".

Dar apoi, cand era nevoie de vreo aprobare pentru o investitie (de exemplul achizitionarea unor tractoare noi pentru IAS, obtinerea unor canditati de motorina, alocarea unor fonduri de la nivel central, etc) se spune ca era de ajuns ca Neamtu sa dea un telefon unde trebuie si se rezolva!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeJoi 11 Apr 2024, 13:30

Un articol din ziarul "Vremea Noua" de Vaslui, scris de Alina Darie, despre problema iluminatului public din Husi:

"Retea de iluminat stradal, veche de 50 de ani! S-au alocat 100.000 lei pentru mentenantã!

SURPRINZÃTOR… Pentru cã nu e zi în care husenii sã nu reclame probleme la iluminatul public din diferite zone ale orasului, iatã cã una din discutiile recente din Consiliul Local Husi ar putea da câteva lãmuriri celor nemultumiti, care aflã lucruri noi despre iluminatul public local. Consiliera liberalã Cãtãlina Popa a fost cea care a cerut explicatii, iar primarul Ioan Ciupilan a rãspuns interpelãrii. „Este o retea de peste 40 de ani, 50 de ani, de când este iluminatul public în municipiul Husi, care nu a fost schimbatã. Si nu este numai asta, cred cã suntem printre putinii sau singurii din tarã care avem fire de aluminiu pe stâlpi, care nu au fost schimbate de E-On”, a sustinut primarul.

„Ati alocat 100.000 lei pentru întretinerea sistemului de iluminat public stradal”, a sustinut liberala Cãtãlina Popa. „Aici, totusi, ar trebui sã fie explicat cum se respectã acest contract de mentenantã, pentru cã si dumneavoastrã si toti consilierii cunosc toate problemele pe care le reclamã cetãtenii din tot orasul, nu de pe o anumitã stradã, din tot orasul cu privire la functionarea sistemului de iluminat public stradal”, a vrut sã afle consiliera Popa.

Bântuie prin oras distrugãtorii de capace: „Sunt capace distruse, nu stiu dacã a fost cu intentie sau nu”

Primarul Ioan Ciupilan a rãspuns: „Doamna consilier, pot sã vã explic, pentru mine este o mare problemã ce se întâmplã cu acest iluminat public, noi searã de searã, mergem si ridicãm niste sigurante. Problema pe care o pun cei de la întretinere si cei care asigurã functionarea, spun cã sunt multe scurtcircuite. Este o retea de peste 40 de ani, 50 de ani, de când este iluminatul public în municipiul Husi, care nu a fost schimbatã. Si nu este numai asta, cred cã suntem printre putinii sau singurii din tarã care avem fire de aluminiu pe stâlpi, care nu au fost schimbate de E-On. Deci, prin acest Program noi schimbãm sistemul de iluminat public prin 2 proiecte cu Mediu, doar acolo unde apar scurtcircuite se întrerupe. Domnul inginer Bahnariu de la Primãrie merge în fiecare searã si verificã aceste lucruri. Sunt capace distruse, nu stiu dacã a fost cu intentie sau nu, nu putem sã punem custi de beton sau de metal ca sã nu le distrugã nimeni”, a sustinut primarul Ioan Ciupilan.

„Dacã apar aceste întreruperi, apar pe niste cabluri care sunt scoapte”

„Probabil o mare investitie care trebuie fãcutã este în sistemul de cablaj care, de când este sistemul de iluminat public în Husi, nu a fost schimbat niciodatã. Apoi, este nevoie de puncte de aprindere, lãmpi, dar sistemul, efectiv, nu a fost schimbat niciodatã. Dacã apar aceste întreruperi, apar pe niste cabluri care sunt scoapte, atunci când plouã, o picãtura de ploaie poate atinge firele. Sau o atingere de 2 fire, pentru ca acesta este sistemul de clablare pe care-l avem la sistemul de iluminat public astãzi”, a spus primarul Ciupilan.

Deci principalul motiv tehnic al deselor intreruperi in functionarea iluminatului public din Husi il reprezinta vechimea cablurilor , care duc la scurtcircuit si implicit la declansarea sigurantelor automate!

Pe de alta parte, conform celor mentionate pe site-ul oficial de achizitii publice SEAP , rezultatul licitatiei pentru "Executie lucrari pentru investitia modernizarea si eficientizarea iluminatului public in municipiul Husi" a fost contestat la CNSC!

Sper ca, in cadrul acestui proiect, sa fie schimbate si cablurile care alimenteaza corpurile de iluminat (ideal ar fi sa fie schimbate toate cablurile care alimenteaza corpurile de iluminat, incepand din posturile de transformare, cu cabluri subterane) precum si echipamentele din punctele de aprindere, inclusiv prin realizarea unui sistem de telegestiune pentru iluminatul public din Husi!

Link articol https://www.vremeanoua.ro/retea-de-iluminat-stradal-veche-de-50-de-ani-s-au-alocat-100-000-lei-pentru-mentenanta/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeJoi 18 Apr 2024, 16:03

Deoarece se apropie campania electorala si se fac diverse promisiuni de candidatii la primaria municipiului Husi , pentru a ma referi la lucruri concrete, consider ca principalele probleme care ar trebui rezolvate in Husi si cele mai importante lucruri care ar trebui rezolvate in municipiul Husi sunt urmatoarele:

1. Infiintarea unui "parc industrial" in municipiul Husi, lucru care ar contribui la atragerea de investitori, care sa infiinteze unitati de productie industriala in Husi. Conform legii 186 din 2013 autoritatile publice locale (primariile) pot infiinta parcuri industriale.
Primul pas, in vederea infiintarii unui "parc industrial" la Husi, ar fi achizitionarea unui teren liber de catre primarie, teren care sa fie situat, de preferinta, la marginea orasului, langa drumul european Husi- Albita.
Lipsa locurilor de munca bine platite este cred cea mai importanta problema cu care se confrunta municipiul Husi.

2. Realizarea unui "parteneriat" intre primariile Husi, Cretesti si Oltenesti si compania nationala de cai ferate "CN CFR SA", in vederea realizarii si finantarii lucrarilor necesare pentru reparatia si redeschiderea, in conditii de siguranta a circulatiei, a caii ferate Crasna- Husi, pentru ca municipiul Husi sa poata beneficia de transportul feroviar.
Aici ar trebui o mai mare disponibilitate din partea primariei Husi in vederea realizarii unui astfel de parteneriat cu compania CN CFR SA, inclusiv, daca este posibil si in conditiile legii, alocarea de resurse financiare din bugetul primariei Husi, in vederea realizarii unor lucrari de reparatie a liniei ferate Crasna- Husi, in cadrul unui astfel de "parteneriat".

3. Realizarea de demersuri la "Compania Nationala de administrare a Infrastructurii Rutiere din Romania", in vederea urgentarii proiectului de realizarea a drumului express Tisita- Husi- Albita.

4. Proiectul privind realizarea soselei de centura a municipiului Husi se afla la faza de elaborare a studiului de fezabilitate, contractul fiind atribuit la data de 26 martie 2024 si avand un termen de realizare de 10 luni. Asadar, in cel mai bun caz, anul viitor va putea fi organizata licitatia pentru achizitia de lucrari de executie.

5. Proiectul de modernizare, reabilitare si extindere a sistemului de apa-canalizare din Husi a fost , in cea mai mare parte, finalizat, dar aici intervine o problema- cea a calitatii lucrarilor executate! Aici trebuie lamurit foarte clar cine trebuie sa faca receptia acestor lucrari si sa semneze procesele-verbale de receptie a lucrarilor: ori numai reprezentantii SC Aquavas SA Vaslui (caz in care primaria Husi intradevar nu poate interveni in verificarea calitatii lucrarilor executate) ori si reprezentantii primariei Husi (caz in care este necesara angajarea,in cadrul primariei Husi, a unor instalatori sau maistri in sisteme de apa-canalizare, singurii in masura sa aprecieze si sa verifice calitatea lucrarilor executate).

6. In cazul societatilor sau firmelor private care executa lucrari, pentru diverse utilitati, pe domeniul public (SC Aquavas SA, SC Gaz Est, EON, etc) si care nu-si respecta obligatia legala de a readuce terenul (strada sau trotuarul) in starea initiala, in termenul stabilit de lege, sa fie aplicate sanctiunile prevazute de lege. Este o problema care ar trebui adusa, de catre conducerea primariei Husi, la cunostiinta sefilor si directorilor acestor societati sau firme private!

7. Proiectul privind modernizarea si eficientizarea sistemului de iluminat public din Husi se afla in prezent in faza de contestare a contractului de atribuire lucrari deexecutie la CNSC. Acest proiect, foarte important, sper ca va cuprinde si: schimbarea completa a tuturor cablurilor de alimentare a corpurilor de iluminat, incepand din posturile de transformare, cu cabluri noi, montate in subteran, modernizarea punctelor de aprindere, schimbarea tuturor corpurilor actuale de iluminat cu corpuri de iluminat cu led si infiintarea unui sistem de telegestiune pentru iluminatul public. Principala cauza tehnica a deselor intreruperi a iluminatului public este vechimea si starea in care se afla cablurile care alimenteaza corpurile de iluminat, cabluri din cauza carora se produc dese scurtcircuite, care duc la declansarea sigurantelor automate.

8. Realizarea demersurilor necesare catre "Inspectoratul Scolar Judetean" Vaslui in vederea infiintarii unor clase de invatamant profesional, in meseriile de: electrician exploatarea joasa tensiune, instalator apa-canal si instalator gaze naturale, in cadrul liceului tehnologic "Ioan Corivan" Husi.
Infiintarea unor astfel de clase de invatamant profesional ar oferi posibilitatea elevilor din Husi sa invete meserii mai complexe, mai bine platite si care se cauta pe piata muncii si ar contribui si la diversificarea ofertei educationale a acestui liceu.
In plus ar trebui organizat in sistem de invatamant dual, pentru astfel de meserii, sistem de invatamant dual care sa fie organizat prin colaborarea dintre primaria Husi, liceul tehnologic "Ioan Corivan" si firmele si unitatile din Husi care executa sau intretin instalatii electrice , de apa-canalizare si de gaze naturale (SC Alcra Electric srl, SC Electrosanit Srl, SC Carisab Srl, SC Est Mold Electric Srl, SC Energoest Srl, EON/Delgaz Grid, Aquavas- Sucursala Husi, SC Gaz Est, etc)

9. Identificarea de fonduri pentru realizarea dotarilor necesare la "Colegiul National Dimitrie Cantemir" Husi, pentru ca elevii de acolo sa poata invata in cele mai bune conditii si cu cele mai moderne tehnologii meserii legate de agricultura, industria alimentara si zootehnie. Dintre investitiile necesare care ar trebui realizate acolo: marirea si diversificarea parcului de tractoare si utilaje agricole noi, o ferma zootehnica moderna de porcine, o linie moderna de vinificatie si imbuteliere a vinului, livada, gradina de legume, etc.
De asemenea, daca se pot gasi fonduri, ar trebui renovate si restaurate si cele doua cladiri vechi, emblematice pentru acest liceu dar si pentru municipiul Husi in general: vinoteca veche si cladirea unde se afla "Muzeul viei si vinului". Daca aceste doua cladiri vechi ar fi renovate si restaurate ar atrage un numar important de turisti in Husi.

10. Realizarea demersurilor necesare catre Episcopia Husilor, in vederea renovarii si restaurarii cladirilor si constructiilor vechi, de mare valoare istorica si arhitecturala, aflate in patrimoniu acesteia: "palatul episcopal", zidul de incinta al episcopiei si executarea lucrarilor necesare de reparatii la cladirea cunoscuta sub numele de "Casa Iorgu Berea", in vederea redeschiderii , pentru publicul vizitator, a "Muzeului de arta veche bisericeasca si bibliofil".

11. Unificarea celor doua societati, unde Consiliul Local Husi este actionar majoritar, si anume "SC Ecosalubrizarea Prest Srl" si "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl" intr-o singura societate, care sa se ocupe cu tot ce tine de: partea de salubrizare care a ramas in cadrul primariei, intretinerea spatiilor verzi si parcurilor, intretinerea trotuarelor, aleilor si strazilor aflate in administrarea primariei Husi, intretinerea fondului locativ al statului aflat in administrarea primariei (blocurile ANL si locuintele sociale), sistemul de iluminat public si in perspectiva si transportul urban in comun din Husi.
Existenta unei singure societati (in loc de doua) care sa se ocupe de toate aceste aspecte edilitare ar contribui la desfiintarea a 4 posturi de conducere din cadrul actualei societati "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl" (administrator, contabil-sef, sef serviciu si inspector/referent resurse umane), lucru care ar duce la economii bugetare.
In schimb, in cadrul unei astfel de societati unice, ar trebui angajati cativa meseriasi / muncitori calificati in constructii si in instalatii (electricieni, instalatori apa-canal, fochisti, lacatusi) si achizitionate utilaje si scule specifice acestor meserii, astfel incat primaria Husi sa poate efectua in "regie proprie", cu angajatii sai, fara a mai apela la firme private, toate lucrarile de intretinere si reparatii la instalatiile electrice, sanitare, termice din cladirile aflate in administrarea Consiliului Local Husi. In acest fel acele lucrari ar putea fi executate mult mai rapid si eficient.
Locatia perfecta pentru sediul unei astfel de societati unice este locul in care, in prezent, se afla sediul societatii "SC Ecosalubrizarea Prest srl", la parterul unui bloc de pe strada Stefan cel Mare. Acolo exista conditii optime pentru munca de birou, acel spatiu fiind amenajat si dat in folosinta in anul 1996.
Din cele doua garaje care apartin astazi societati "SC Ecosalubrizarea prest srl" Husi ar trebui pastrat numai unul (care sa fie modernizat) iar celalalt garaj dat in administrarea SC Aquavas SA- Sucursala Husi.
De asemenea ar trebui identificate fonduri pentru achizitionarea catorva utilaje noi, moderne, pentru activitatea de salubrizare care a mai ramas in cadrul primariei Husi (automaturatori, autostropitoare, utilaje de curatat aleile pietonale, etc).

12. Realizarea de demersuri catre "Asociatia de dezvoltare intercomunitara Vaslui" si catre firma privata "SC Urbana SA Bistrita" in vederea realizarii unui sistem de colectare selectiva a deseurilor menajere.

13. Pentru identificarea celor care comit fapte antisociale sau distrug ori vandalizeaza bunurile de pe domeniul public (statii de autobuz, semne de circulatie, banci, etc) ar trebui montate camere video de supraveghere, in fiecare statie de transport urban in comun si la fiecare punct de colectarea gunoiului menajer. Ar trebui montate, in aceste puncte sensibile, in total, cca 100 de camere video de supraveghere.
Si un aspect foarte important: acestea ar trebui sa fie camere video performante, care sa permita identificarea fara dubii a unei anumite persoane, pentru ca respectivele imagini si inregistrari video sa poatafi folosite ca probe in justitie, in vederea emiterii si aplicarii de amenzi drastice (la maximum permis de legislatie), pentru persoanele care comit fapte antisociale ori distrug sau vandalizeaza bunurile publice.

14. In vederea fluidizarii circulatiei rutiere si pietonale din jurul pietei si a halei agro-alimentare si a schimbarii substantiale a aspectului zonei respective ar trebui adoptate urgent unele masuri:
-In primul rand realizate lucrarile necesare pentru reparatiile la acoperisul si hidroizolatia cladirii piete agro-alimentare, indepartarea tencuielii si "tavanului fals" din rigips afectate de igrasie si infiltratiile de apa si refacerea acestora, astfel incat sa poata fi utilizate si spatiile de la etajul cladirii pietei agro-alimentare;
-Anularea unilaterala a contractelor de concesionare a spatiilor din constructiile "lipite" de cladirea halei agro-alimentare pentru a permite demolarea acestor constructii lipite de cladirea halei agro-alimentare (unele din aceste constructii aflate in stadiu avansat de degradare) si desfiintarea si demolarea celor doua "magazine" de la intrarea in hala agro-alimentara ("magazine" care ingreuneaza mult accesul in hala si estompoeaza fatada halei, cladire cu valoare istorica si arhitecturala);
-Anularea unilaterala a contractelor de concesionare a domeniului public si mutarea comerciantilor de produse agro-alimentare in spatiile de la etajul pietei, unde se pot creea conditii pentru un comert civilizat. In acest fel s-ar elibera aleea dintre fosta centrala termica de cartier din apropierea pietei si cladirea noua unde seafla spatii comerciale;
-Achizitionarea de catre primarie a cladirii fostei centrale termice de cartier din apropierea pietei si renovarea si amenajarea sa pentru a fi apoi inchiriata comerciantilor de articole de uz gospodaresc si marfuri nealimentare, care, astfel, ar aveea un spatiu inchis, civilizat, unde sa-si poata expune si vinde marfurile. In acest fel s-ar elibera si trotuarul adiacent parcarii dinspre agentia loto-prono de diversele marfuri expuse pe trotuar, marfuri care ingreuneaza mult circulatia pietonala i zona.
-Identificarea de fonduri pentru renovarea si restaurarea cladirii halei agro-alimentare, cladire cu valoare istorica si arhitecturala, construita in 1880;
-Amenajarea de trotuare in jurul pietei si a halei.
Zona pietei si halei agro-alimentare trebuie eliberata de tot felul de "constructii" si "anexe", pentru a creea un spatiu mai aerisit, care sa puna in valoare cele doua cladirii- piata si hala- si pentru a facilita circulatia rutiera si pietonala.

15. Identificate fonduri pentru reconstructia la standarte moderne si pentru un comert civilizat a celor doua bazar-uri, ca spatii inchise, incalzite, civilizate (inclusiv cu toalete pentru comercianti si pentru clienti, cu spatii de depozitare a marfurilor). in acest fel s-ar elimina si situatia in care comerciantii din cele doua bazar-uri isi expun marfurile si pe trotuare, ingreunand circulatia pietonala.

16. Pentru fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale in cartierul "Stadion" si pentru a schimba aspectul acestui cartier ar trebui:
-Demolate "magaziile" si "anexele gospodaresti" aflate pe domeniul public, de langa blocuri, de langa gardul stadionului si de langa gardul spitalului. Ma refer in primul rand la: acele "magazii" lipite de fostele cosuri de fum a fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 (in spatele cladirii "Prodivex"), de "magaziile" lipite de gardul spitalului (de la terasa "Cina" spre acele scari), de "magaziile" de pe langa gardul stadionului si de "magaziile" din spatele blocului 18 de pe Aleea Stadionului (intre acel bloc si casele de pe Aleea Mihail Kogalniceanu)! Toate aceste "magazii" si "anexe gospodaresti" ar trebui urgent demolate, ele constituind adevarate focare de infectii si dand un aspect urat zonei;
-Achizitionat de primarie terenul pe care se afla fostul centru de butelii apartinand firmei "SC Dac Petrol srl", demolate "constructiile" de pe acel teren si astfel creata o noua alee pietonala de legatura intre Aleea Stadionului si strada 1 Decembrie;
-Realizat proiectul de demolare a cladirilor fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 de pe Aleea Stadionului si amenajata, in acel loc, o parcare etajata;
-Realizate trotuare noi in cartierul "Stadion", in unele locuri.

17. Cladirile fostelor centrale termice de cartier: nr. 2 (de langa blocul-camin a "SC Recon SA"), nr. 5 (de pe Aleea Stadionului, partea dinspre strada Scolii), nr. 6 (din spatele blocurilor de pe Bdul. 1 Mai), nr. 9 (de pe strada Octav Hagiu) si nr. 10 (din zona industriala) ar trebui demolate si in locul lor realizate parcari.

18. Reparate si dotate cu un sistem de iluminat public a scarilor care duc spre "Motoc", pentru facilitarea accesului pietonal spre restaurantul si clubul de pe "Motoc"

19. Realizata (asfaltata si dotata cu un sistem de iluminat) o alee pietonala care sa faca legatura intre cimitirul "Eternitatea" si zona de case "Dric 2/3" (alee pietonala care sa plece din cimitir si sa ajunga la intersectia strazilor Ciprian Porumbescu, Dacia si Eremia Movila)

20. Trecerea, din administrarea firmei "SC Vincon SA Vrancea" in administrarea primariei si schimbarea statutului din "drum de exploatare agricola" in drum public a strazii "Drum Donea", incepand de la marginea cartierului "Brosteni", pana la "Castelul dintre vii" si pana la manastirea "Schimbarea la Fata" din Dobrina, in vederea modernizarii si asfaltarii acestei strazi. In acest fel s-ar creea o cale corespunzatoare de acces catre "Castelul dintre vii", lucru care poate ar determina un investitor sa renoveze si sa modernizeze acesl obiectiv, cu un mare potential turistic.

21. Achizitionat de primarie terenul liber de langa "sala sporturilor", de pe strada A I Cuza, in vederea infiintarii acolo a unui parc sau a unui teren de fotbal.

22. identificarea de fonduri pentru realizarea unor locuinte sociale noi, in vederea mutarii celor care locuiesc in doua cladiri foarte vechi, aflate in stadiu avansat de degradare (cladirea din apropierea intersectiei strazilor Paul Barais si Stefan cel Mare si casa veche de pe strada A I Cuza, din apropierea bisericii "Sfantul Gheorghe", in vederea eliberarii acestor doua cladiri vechi.
Cei care primesc "locuinte sociale" sa fie obligati sa intretina in bune conditii locuintele sociale primite, iar acest lucru sa fie verificat, de politia locala, prin controale foarte stricte. Cei care nu intretin sau distrug locuintele sociale primite sa fie evacuati si obligati si la plata cheltuielilor generate de refacerea sau reparatia locuintelor sociale distruse sau neintretinute corespunzator.

23. Beneficiarii ajutoarelor sociale sau a venitului minim garantat sa fie obligati sa presteze munca in folosul comunitatii (pentru cei care nu au o calificare sau o meserie).
Pentru cei care au o calificare sau o meserie, printr-o colaborare mai stransa intre primarie, ALOFM si agentii economici sa li se ofere locurile de munca disponibile in Husi, in conformitate cu meseria sau calificarea pe care o au. In cazul in care acele persoane refuza locurile de munca oferite sa nu mai primeasca ajutoare sociale sau venitul minim garantat.

24. Cladirile vechi, aflate in stadiu avansat de degradare, care sunt in administrarea primariei si nu mai sunt utilizate de primarie (cladirea veche unde era "circa sanitara" din cartierul "Stadion", casa veche de pe strada A I Cuza din apropierea bisericii "Sfantul Gheorghe", etc) sa fie vandute unor investitori privati, cu obligatia acestora de a le renova si restaura.

25. Daca cei de la Consiliul Judetean Vaslui nu identifica, in cel mai scurt timp posibil, fonduri pentru renovarea si modernizarea cladirii din cartierul "Stadion", unde, intre anii 1994- 2009, au functionat sectiile de pediatrie si boli interne a spitalului municipal Husi, intreprinse demersuri pentru trecerea acelei cladiri din administrarea Consiliului Judetean Vaslui- Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului in administrarea primariei Husi, in vederea identificarii de fonduri pentru renovarea si modernizarea cladirii.

26. Identificarea de fonduri pentru renovarea si restaurarea "Clubului Elevilor".

27. Toate proiectele aflate in curs de executie (noua baza sportiva, noua cresa, teatrul de vara de la Recea, garajul cu statia de incarcare electrica pentru autobuzele electrice, renovarea si restaurarea "Casei Ralea", renovarea cladirii fostei "bai populare") trebuie continuate si finalizate, fiind utile si necesare pentru Husi.


28. Identificarea de fonduri pentru renovarea, modernizarea si redeschiderea strandului "Recea" si pentru amenajarea iazurilor de la Recea, in vederea practicarii de activitati de agrement nautic (barci, hidrobiciclete, etc). Gasit si un investitor privat in vederea renovarii, modernizarii si redeschiderii fostului restaurant de la Recea.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8644
Reputatie : 13863
Data de inscriere : 08/01/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeJoi 18 Apr 2024, 22:05

Peste 4 ani să ne spui câte din aceste doleanțe s-au rezolvat. În special punctul 2.
În România lucrului bine făcut să trăiești bine și în următorii 4 ani (până la următoarele alegeri). Și poate nu îl mai votați pe actualul primar, că ce e la gura lumii despre el, nu pot reproduce aici. Cred că citești și tu comentariile pe feisbuc pe grupurile care au legătură cu Hușiul tău natal.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitimeJoi 18 Apr 2024, 23:38

Despre actualul primar al Hușului se pot spune multe.

Că sa fim totuși corecți este adevărat că în timpul mandatelor sale (începând din 2008) s-au făcut și lucruri bune in oraș, s-au făcut unele investiții și s-au atras fonduri. Fata de cum arată orașul în 2008 , că și infrastructură, schimbările sunt evidente.

Dar, pe de altă parte, poate că ceea ce a atras cele mai multe sa le zic critici sau suspiciuni, fata de actualul primar, este faptul că unele din neamurile sau cunoscuții săi au ajuns să ocupe funcții importante, de conducere pe la unele societăți, instituții sau servicii subordonate primăriei!

Și poate că uneori calitatea lucrărilor executate în cadrul unor investiții nu a fost foarte bună - de exemplul noua clădire a pietei agroalimentare, destul de modernă (cu lift, aer condiționat, etc), inaugurată în 2010, dar care la etaj s-a infiltrat apa de ploaie!

Meritul atragerii de fonduri europene și guvernamentale , cu care s-au făcut unele investiții importante în Huși, revine cred în primul rând echipei de la biroul de proiecte europene a primăriei, condus de Sârghie Aurora , Damian Valerică, etc.

Însă, dincolo de investițiile în curs de realizare in Huși, a căror utilitate și necesitate nu o contest (sigur că trebuie și baza sportivă nouă, și teatru de vara și creșă nouă, etc) cred că trebuie și o viziune pe termen lung pentru dezvoltarea orașului, de atragere de investitori și de crearea de locuri de munca bine plătite, în primul rând prin valorificarea potențialului economic local!

Sigur că e bine că în Huși omul sa se poată duce și la un film la cinematograf, și la un spectacol de teatru și la un muzeu și la un meci de fotbal pe stadion, dar că sa aibe disponibilitatea și starea de spirit pentru aceste activități trebuie în primul rând sa aibe un loc de munca bine platit!

Ori aici , pentru dezvoltarea orașului, nu ne putem baza doar pe cei câțiva care lucrează în structuri precum poliție, poliție de frontieră, jandarmerie, unitatea militară, judecătorie sau spital, care au salarii mai mari!
Sus In jos
Continut sponsorizat





 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 58 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 58 din 58Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 30 ... 56, 57, 58
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Despre comunism
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Cateva date despre situatia actuala din nodul feroviar Pascani
» Locatii trainspotting in Bucuresti pentru cineva cu anxietate sociala?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: