Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Uzbekistan UTY

In jos 
5 participanți
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8771
Reputatie : 12481
Data de inscriere : 16/07/2014

Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitimeVin 10 Mar 2017, 22:16

Am remarcat ca Uzbekistanul nu avea o pagina pe aici.

Tocmai ce si-au mai adus niste Talgo (uri)

Ei mai au unele care circula sub numele Afrosyob


http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/rzd-logistics-traffic-up-5.html


https://port.today/sea-port-of-st-peterburg-handled-talgo-train-for-uzbekistan/
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8771
Reputatie : 12481
Data de inscriere : 16/07/2014

Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Re: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitimeJoi 08 Apr 2021, 22:34

stiri din Asia
https://novastan.org/de/tadschikistan/ferganatal-eisenbahnverbindung-zwischen-tadschikistan-und-usbekistan-wird-elektrifiziert/
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13903
Data de inscriere : 08/01/2011

Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Re: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitimeMar 18 Ian 2022, 19:35

Uzbekistanul va electrifica 465 km de cale ferată pentru a extinde parcursul trenurilor sale de mare viteză.
Uzbekistan, țară care din 2011 are trenuri de mare viteză capabile să ruleze cu 250 km/h, și-a asigurat finanțarea pentru a electrifica alți 465 km de cale ferată, astfel încât să poată aduce acolo ramele electrice Talgo. Între cele mai mari două orașe ale țării, Tașkent și Samarkand, sunt 356 km, iar trenurile fac puțin peste două ore. Noul proiect va permite parcurgerea a 1.070 km în 7 ore.

Viteză mai mare

Statul uzbek a semnat un contract pentru un împrumut de 162 milioane dolari de la Asian Development Bank și banii vor fi folosiți pentru electrificarea liniei de 465 km dintre Buhara și Khiva. Trenurile diesel fac acum 6 ore și jumătate, dar după electrificare, cel devreme în 2026, timpii de parcurs trebuie să fie reduși cu mai mult de două ore după ce vor putea fi puse în circulație ramele electrice Talgo.

Scopul este ca numărul de pasageri dintre Buhara și Khiva să crească de patru ori, la un milion pe an și să crească semnificativ și traficul de marfă. Se dorește ca linia să ajute la crearea unui coridor economic care să lege regiunea Horezm de restul țării.

După electrificarea segmentelor până la Khiva, planul este ca trenurile IC să parcurgă cei 1.070 km din Tașkent și Khiva în 7 ore, față de 13-14 ore cât fac trenurile convenționale cu locomotive diesel în prezent.

Uzbekistan, o scurtă istorie a liniilor de mare viteză

În toamna lui 2011 s-a deschis prima linie de mare viteză, iar a doua a urmat în 2016. La început au fost cumpărate două trenuri Talgo, cu 38 milioane euro, fiecare tren având nouă vagoane. Prima a fost linia ce lega capitala de Samarkand, orașul unde se află mormântul lui Timur Lenk (Tamerlan), iar a doua lega Samarkandul de Buhara, orașul celebru pentru monumentele islamice.

În 2015 uzbecii au comandat alte două trenuri de câte 11 vagoane, iar acele trenuri Talgo au sosit în 2017.

Căile ferate din Uzbekistan au comandat în 2019 alte două noi trenuri de mare viteză de la Talgo, ca parte a unui contract de 57 milioane euro. Trenurile au ajuns în țară în toamna lui 2021 după ce au parcurs 8.200 km din Spania până în Uzbekistan: au venit pe vapor de la Bilbao la St Petersburg, iar de acolo pe liniile ferate. Contractul include și patru vagoane care să fie adăugate la cele două trenuri de câte nouă, astfel încât și ele să aibă 11 fiecare.

De la Tașkent la Samarkand sunt 356 km, iar trenurile de mare viteză fac două ore și opt minute, față de trei ore și jumătate cât dura călătoria înainte de aducerea trenurilor Talgo.

Între Tașkent și Buhara, via Samarkand, sunt 605 km, iar trenurile de mare viteză fac 3 ore și 45 de minute. Trenurile convenționale de noapte fac 9 ore.

Tașkent - Samarkand 356 km - două ore și 8 minute
Samarkand - Qarshi 157 km o oră și 4 minute
Karshi - Kitab 122 km 55 de minute
Samarkand - Navoi 156 km 52 de minute
Navoi - Buhara 93 km 36 de minute

Un element important este că, datorită reliefului ce nu a pus mari dificultăți, costurile cu modernizarea liniei nu au fost atât de mari. De exemplu, pentru cei 253 km dintre Samarkand și Buhara costurile au fost de 400 milioane dolari. Trenurile rulează pe aceleași linii pe care merg și trenurile convenționale, mult mai lente, iar acest lucru a ținut costurile la un nivel scăzut. În plus, vitezele maxime sunt atinse pe porțiuni scurte, dar trenurile Talgo merg în majoritatea timpului cu viteze între 160 și 180 km/h.

Cum este rețeaua uzbekă

Uzbekistanul are 34 de milioane de locuitori, iar țara asiatică are pe teritoriul său două superbe orașe de pe Drumul Mătăsii: Samarkand și Buhara. Țara este celebră și pentru dictatorul Karimov care a condus statul timp de 27 de ani, până la moartea sa, în 2016.

Țara are peste 4.000 km de cale ferată, dar autoritarul Karimov a avut acum mai bine de 15 ani o idee ambițioasă; să lanseze trenuri de mare viteză între cele mai mari orașe ale țării. Până atunci, în rețeaua feroviară uzbecă vitezele medii erau de 50-60 km/h și rar trenurile atingeau 100 km/h. Totul avea să se schimbe.

Trenurile ajută și turismul, țara fiind vizitată înainte de pandemie de 4 milioane de oameni/an care vin în orașele Samarkand, Buhara și Khiva pentru a vizita moscheile, bazarurile și alte obiective istorice. Într-o zonă unde trenurile merg cu 50-60 km/h în medie, garniturile Talgo ce rulează cu 150 km/h reprezintă o minune.

Înainte de pandemie existau tremuri directe de foarte lung parcurs între Tașkent și Moscova (peste 3.000 km(, Nur Sultan (Kazahstan, 1.700 km) și Novosibirsk (2.600 km), Almaty (1.000 km).

Uzbekistanul este cel mai mare stat islamic din Asia Centrală, dar nu este o țară cu nivel de trai ridicat, PIB-ul mediu pe locuitor, de 1.800 dolari, fiind de cinci ori nai mic decât al Kazahstanului (țara care o duce cel mai bine în regiune, dar care a fost afectată recent de tulburări grave).

Țara a devenit independentă în 1991 și 25 de ani a fost condusă cu "mână de fier" de Islam Karimov, care a murit în 2016 șl a fost înlocuit de Shavkat Mirziyoyev, cel care i-a fost prim ministru timp de 13 ani.

Cea mai "neagră" zi din istoria recentă a țării a fost pe 13 mai 2005 când autoritățile au reprimat violent o manifestație în orașul Andijan și cel puțin 200 de oameni au murit, alte estimări arătând că numărul victimelor ar fi depășit 500 sau chiar 1.000. Occidentul a rupt câțiva ani relațiile cu statul central-asiatic și "dezghețul" s-a simțit abia după 2011.
https://m.hotnews.ro/stire/25307932

Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1287
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6379
Data de inscriere : 27/06/2010

Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Re: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitimeVin 21 Ian 2022, 11:23

Tin sa fac niste precizari pentru ca am fost pe acolo...
Relieful (zona semidesertica) pune mari probleme datorita nisipului si vantului. Au incercat sa stabilizeze zona cu ajutorul unor specii de plante rezistenta la aridititate, insa traficul pe sosea si pe calea ferata poate fi perturbat si (este) atunci cand au loc asemenea fenomene. La sinele de cale ferata noi, unde sunt sudate de asemenea au probleme serioase, din cauza diferentelor de peste 60 de grade vara versus iarna. Vara au 40 plus, iarna au 20 minus.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18075
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23452
Data de inscriere : 05/10/2010

Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Re: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitimeVin 21 Ian 2022, 11:26

Pai și noi avem vara 40 și iarna până la -18 cred că problema mai mare este la.diferenta brusca de temperatură sa zicem -10 și după bate soarele pe ea
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20082
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24827
Data de inscriere : 17/08/2011

Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Re: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitimeVin 21 Ian 2022, 16:48

Adrian78 a scris:
cred că problema mai mare este la.diferenta brusca de temperatură sa zicem -10 și după bate soarele pe ea
Nu are nicio treabă diferenţa bruscă, pentru că şina se încălzeşte şi se răceşte mai greu decât aerul. Dilatarea şinelor vara şi contractarea acestora iarna e un fenomen fizic perfect normal.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1287
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6379
Data de inscriere : 27/06/2010

Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Re: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitimeJoi 27 Ian 2022, 14:05

Adrian78 a scris:
Pai și noi avem vara 40 și iarna până la -18 cred că problema mai mare este la.diferenta brusca de temperatură sa zicem -10 și după bate soarele pe ea
Eu nu vorbeam de temperatura din sina!!! Ci de temperatura de la umbra!!! Aia masurata la meteo. Realizezi ca temperatura in soare e cu totul diferita si diferentele sunt mult mai urate.

Doctorul zice ca e un fenomen normal. Foarte de acord, dar trebuie ca sinele sa fie in consecinta.

Cat despre faza cu nisipul, acolo nu ai ce sa faci... Nu poti sa acoperi toata linia. Aceeasi problema o au si alte state care si-au facut cale ferata de mare viteza in zone tip desert nisipos; caci sunt si deserturi pietroase.

Eu am prins un colt de furtuna de nisip (deci nu furtuna in sine) si nu vedeai la 10 metrii in fata, si aveai nisip si-n chiloti.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Uzbekistan UTY Empty
MesajSubiect: Re: Uzbekistan UTY   Uzbekistan UTY Icon_minitime

Sus In jos
 
Uzbekistan UTY
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: