Scurta descriere:
Linia Buzau-Marasesti a fost prima linie proiectata si construita de inginerii romani.
pe aceasta linie, si din considerente legate de costuri, s-a optat pentru standardizarea cladirilor. Pentru calatori au existat:
-2 cladiri principale gemene : Focsani si Ramnicul Sarat
-5 cladiri de tip secundar identie, la Putna Seaca, Cotesti, Gugesti, Sihlea si Zoita.
Mai jos gasiti planurile dupa care s-au construit cele 5 cladiri enumerate mai sus intre anii 1879-1881. Putem afirma fara sa gresim ca sunt primele cladiri de calatori standard realizate de tinerii ingineri ai CFR. Desi modeste dpdv al volumelor, mi se par cochete si nu lipsite de bun gust. Planurile sunt interesante si pentru ca arata organizarea interioarelor (cladirile avand dubla functionalitate: trafic de calatori/locuinta personal CFR).
Azi, niciuna din aceste cladiri nu stiu sa mai existe.
Ca sa nu existe discutii, planurile nu se pot scana (datorita starii lor). Desi au fost consultate de 3 oameni in ultimii 50 de ani (aici ma includ si pe mine) sunt destul de fragile. Tot ce am putut face a fost sa fac fotografii la rezolutii mari.
Sunt total nestiutor in a transpune aceste planuri in formate digitale, autocad etc...asa ca daca cineva vrea sa faca asta, sa se foloseasca de planuri si intreaga comunitate modelistica ii va fi recunoscatoare. Cred.
vedere dinspre linii:
lateral:
sectiune:
sectiune 2:
detaliu frema:
plan parter:
plan etaj:
Mai sunt si detalii de tipul: asezarea grinzilor dintre etaje sau asezarea grinzilor de la toaleta.
si la final, genul de schita pe care il consider mereu un deliciu: amplasarea elementelor statiei. De ce ? Pentru ca acest tip de planuri imi arata mereu cum era organizata o statie la un moment dat in timp, care erau nevoile de trafic atunci, etc....parfum veritabil de epoca 1 autohtona.