Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Plan statiune intermediara CFR -1881

In jos 
AutorMesaj
cata

cata


Numarul mesajelor : 282
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5573
Data de inscriere : 01/02/2010

Plan statiune intermediara CFR -1881 Empty
MesajSubiect: Plan statiune intermediara CFR -1881   Plan statiune intermediara CFR -1881 Icon_minitimeVin 18 Noi 2016, 10:39

Scurta descriere:

Linia Buzau-Marasesti a fost prima linie proiectata si construita de inginerii romani.

pe aceasta linie, si din considerente legate de costuri, s-a optat pentru standardizarea cladirilor. Pentru calatori au existat:

-2 cladiri principale gemene : Focsani si Ramnicul Sarat
-5 cladiri de tip secundar identie, la Putna Seaca, Cotesti, Gugesti, Sihlea si Zoita.

Mai jos gasiti planurile dupa care s-au construit cele 5 cladiri enumerate mai sus intre anii 1879-1881. Putem afirma fara sa gresim ca sunt primele cladiri de calatori standard realizate de tinerii ingineri ai CFR. Desi modeste dpdv al volumelor, mi se par cochete si nu lipsite de bun gust. Planurile sunt interesante si pentru ca arata organizarea interioarelor (cladirile avand dubla functionalitate: trafic de calatori/locuinta personal CFR).

Azi, niciuna din aceste cladiri nu stiu sa mai existe.

Ca sa nu existe discutii, planurile nu se pot scana (datorita starii lor). Desi au fost consultate de 3 oameni in ultimii 50 de ani (aici ma includ si pe mine) sunt destul de fragile. Tot ce am putut face a fost sa fac fotografii la rezolutii mari.

Sunt total nestiutor in a transpune aceste planuri in formate digitale, autocad etc...asa ca daca cineva vrea sa faca asta, sa se foloseasca de planuri si intreaga comunitate modelistica ii va fi recunoscatoare. Cred.

vedere dinspre linii:

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_front_zpsfiuyjgwc

lateral:

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_lateral2_zps5u9hnxl3

sectiune:

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_sectiune%201_zpswoorrb9c

sectiune 2:

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_sectiune2_zpstfmnq0kg

detaliu frema:

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_sectiuneperon_zpsnatiax89

plan parter:

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_parter_zpsyj6wuhxe

plan etaj:

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_etaj_zpshi1jkrvj

Mai sunt si detalii de tipul: asezarea grinzilor dintre etaje sau asezarea grinzilor de la toaleta.

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_fundatie_zpsnw5fmuvm

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_grinzi%201_zpsueit0dcm

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_grinzi%202_zpsdftpxtzc

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_grinzi%203_zpsgh40l4cg

si la final, genul de schita pe care il consider mereu un deliciu: amplasarea elementelor statiei. De ce ? Pentru ca acest tip de planuri imi arata mereu cum era organizata o statie la un moment dat in timp, care erau nevoile de trafic atunci, etc....parfum veritabil de epoca 1 autohtona.

Plan statiune intermediara CFR -1881 Th_zoita_zpshgfa0osa
Sus In jos
http://liniavinului.uv.ro/index.html
 
Plan statiune intermediara CFR -1881
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» 604 : Crasna - Husi
» Aparitia si dezvoltarea cailor ferate pe plan mondial
» Locomotive noi produse astazi pe plan european si mondial

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: