Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 DB Museum, Nurnberg

In jos 
AutorMesaj
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 07/09/2014

DB Museum, Nurnberg Empty
MesajSubiect: DB Museum, Nurnberg   DB Museum, Nurnberg Icon_minitimeVin 21 Aug 2015, 12:00

Am să vă prezint, pe scurt, muzeul căilor ferate germane situat în Nurnberg. Voi prezenta exponatele în câteva tranșe separate, pentru a face topicul ușor de urmărit.
La intrarea în muzeu, vizitatorul este întâmpinat de cel mai vechi exponat, un vagon de cărbune care împlinește curând 180 de ani.
DB Museum, Nurnberg 2ql4leb
Mergând mai departe, vedem o reconstruire a unui vechi vagon de pasageri (aproximativ 1850) cu interior:
DB Museum, Nurnberg 2hd723k
DB Museum, Nurnberg 2quptt4
Elemente de interior, aproximativ 1890-1900:
DB Museum, Nurnberg Ezmrno
Bilete și abonamente pentru muncitori. La început, trenul era dedicat exclusiv celor cu venituri mari și claselor mijlocii, însă odată cu noi tehnologii în domeniul materialului rulant de tracțiune, al vagoanelor, șinelor, capacitatea de transport a crescut radical și a permis dezvoltarea industriei prin înființarea noțiunii de navetist. La scurt timp, trenul a început să fie folosit de clasele mijlocii și elite pentru deplasarea în vacanțe.
DB Museum, Nurnberg Vy9m46.

Dezvoltarea liniilor ferate a continuat nestingherită, numărul vagoanelor a crescut, angajații au devenit extrem de respectați, iar totul era frumos... până la apariția automobilului. Acesta a dat o lovitură teribilă trenului, precum reiese din caricatura de mai jos.
DB Museum, Nurnberg 1532w4w
Nemții nu au stat cu mâinile în sân, și s-au reorientat spre transportul de marfă. Ca să salveze și segmentul dedicat persoanelor, au făcut ceea ce trebuia: au crescut vitezele de operare, trenurile au devenit mult mai comode, s-au inițiat noi servicii: vagon de dormit, cușetă, restaurant... în scurt timp, trenul recupera. Compania Knorr-Bremse a introdus noi modele de frâne, care au permis viteze sporite. Mai jos, panou publicitar al companiei.
DB Museum, Nurnberg 6pqjow
Angajații se organizaseră în sindicate foarte puternice. Mai jos, steagul unei grupări:
DB Museum, Nurnberg 2naptoj

În 1933, Hitler a fost numit cancelar al Germaniei, și a început dictatura partidului nazist. Aceștia vor dezvolta și reorganiza transporturile, vor introduce tehnologii de ultimă oră...dar cu ce preț?
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 07/09/2014

DB Museum, Nurnberg Empty
MesajSubiect: Re: DB Museum, Nurnberg   DB Museum, Nurnberg Icon_minitimeVin 21 Aug 2015, 12:25

În continuare, câteva consecințe ale venirii lui Hitler la putere. Prima s-a regăsit în propaganda făcută cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la inaugurarea primei linii ferate.
DB Museum, Nurnberg W1y6as
DB Museum, Nurnberg 2131qh
În aceeași perioadă a început să circule The Flying Hamburger, trenul care lega Berlinul de Hamburg și care atingea viteze remarcabile. Similar ca design și idee e seria Malaxa 1000 de pe plaiurile mioritice. Imaginea nu îmi aparține.
http://www.ddavid.com/schwarzburg/images/hamburger.jpg
Dezvoltarea infrastructurii a avut loc prin programul Kraft durch Freude, prin care toți tinerii între 18-26 de ani erau obligați să lucreze timp de 6 luni pe șantierele patriei. Noile autostrăzi erau prezentate drept drumuri dedicate poporului, însă în realitate singurul scop era transportul armatei pe distanțe mari, rapid și eficient.
DB Museum, Nurnberg 25qgfvd
Ca în orice regim nebunesc, megalomania nu a cunoscut limite. Mai jos, schița unui tren care ar fi avut ecartamentul de 3000 mm (!!!) și înălțimea de 7 metri. Chestia aia micuță din fața lui este un impiegat. Macheta la scară H0 a vagoanelor respectivului tren, pusă lângă un model al unui vagon normal, demonstrează că nebunia nu are limite. Pe același panou, în dreapta jos, este proiectul gării din Berlin. Ar fi fost una din cele mai mari construcții realizate de om.
DB Museum, Nurnberg 23jqw6w
DB Museum, Nurnberg 2hsar5v
Consecințele nebuniei lui Hitler sunt bine cunoscute. Milioanele de nemți care și-au pierdut casele, viața, rudele în bombardamentele aliate și sub cizmele sovieticilor pot povesti mai bine. Drept urmare, noaptea circulația trenurilor era limitată, era obligatoriu ca perdelele să fie trase, să nu răzbată nicio rază de lumină afară, iar semnalele erau întunecate. Și totuși, trenurile încă mergeau.
DB Museum, Nurnberg Pytmf

Războiul s-a terminat, însă dezastrul rămas în urmă a necesitat un sfert de secol pentru a fi remediat. Trenurile de persoane erau formate din vagoane de marfă acoperite, pentru că cele de călători fuseseră distruse în mare parte, și se călătorea și la ei pe acoperiș. Apoi, Germania s-a separat...
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 07/09/2014

DB Museum, Nurnberg Empty
MesajSubiect: Re: DB Museum, Nurnberg   DB Museum, Nurnberg Icon_minitimeVin 21 Aug 2015, 14:13

După separarea Germaniei, apar doi operatori: DR (Deutsche Reichsbahn - Germania de Est) și DB (Deutsche Bundesbahnen - Germania de Vest). Cele două facțiuni vor merge în direcții complet diferite. Dacă DB se va îndrepta spre viteză și confort, pierzând angajați, având mult mai puțin material rulant în 89, DR se orientează spre a face transportul feroviar accesibil maselor, iar la căderea Zidului Berlinului, vor fi numeric superiori celor din DB.
Pentru început, singura referire la industria constructoare de material rulant din România din întreg muzeul, și anume locomotivele poreclite Răzbunarea lui Ceaușescu, făcute la 23 August/FAUR.
DB Museum, Nurnberg 2uog8ys
DR a dezvoltat ramele TE și vagoanele etajate, a construit locomotive diesel, preferând să întârzie electrificarea. Cele mai multe trenuri erau destinate navetei și erau formate din una sau mai multe cupluri TE, iar cele de parcurs mai lung din vagoanele 26-07 (26-26 la noi). Mai jos, bine-cunoscutele etajate:
DB Museum, Nurnberg 33uepty
DB Museum, Nurnberg Acbcih
DB a creat automotoare destinate navetei, din care amintim seriile VT 624 și 614. Modele la scară H0 ale acestora se găsesc ușor în muzee dar și în magazine, fiind iubite de pasionații de trenuri.
DB Museum, Nurnberg 2ynlana
DB Museum, Nurnberg 96mcli
Deoarece a permis importuri masive de mașini și autobuze, DB s-a confruntat cu problema lipsei de călători pe secundare. Spre deosebire de noi, care am închis tot ce-am prins, ei au recurs la o soluție deșteaptă. Titlul se traduce: automotorul railbus, salvatorul liniei ferate secundare.
DB Museum, Nurnberg 1zpgvna
Precursorul purcelușilor LVT 79 de la noi.
DB Museum, Nurnberg F20etk
DB Museum, Nurnberg Rje8bd
Model la scara 1:10 a locomotivelor electrice moderne fabricate în Germania de Vest:
DB Museum, Nurnberg 24c71qc
DB Museum, Nurnberg 357gjue
În Vest, procesul de electrificare a avut loc la foc continuu, dar statisticile prezentate arată scăderi masive în numărul de călători și angajați, în timp ce marfa a rămas la un nivel relativ constant.
DB Museum, Nurnberg 2edwqs4
Modele la scara 1:10 ale vagoanelor folosite de DB:
DB Museum, Nurnberg 2lvcxnc
Vagon pentru InterCity-uri, apt de 200 km/h. Una din inspirațiile seriei AVA200 compartimentat de la noi.
DB Museum, Nurnberg 33e4s48

În final, dacă aș fi pus să aleg între DB și DR... nu știu ce aș alege: numărul mare de trenuri și legături oferit de DR sau viteza și comoditatea scoase la vânzare de DB? Înclin să cred că DR...
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 07/09/2014

DB Museum, Nurnberg Empty
MesajSubiect: Re: DB Museum, Nurnberg   DB Museum, Nurnberg Icon_minitimeSam 22 Aug 2015, 12:36

Cea mai interesantă parte a muzeului (și cea care mi-a ocupat cel mai mult timp) e cea dedicată modelismului feroviar. Aici se regăsesc modele la toate scările posibile, de la 1:10 și 1:20 până la 1:220. La intrare, vizitatorul e întâmpinat de un perete imens cu machete la scara 1:10
DB Museum, Nurnberg 25rmp08
DB Museum, Nurnberg 25oxo3p
Principala atracție este desigur vagonul dedicat transporturilor agabaritice pe 32 de osii.
Automotor diesel-mecanic. Ce bun ar fi fost ăsta la noi în țară...
DB Museum, Nurnberg 1zlpxqx
În centru, amenajaseră niște rafturi speciale, ca un fel de lift, pe care erau mai multe modele la scara 1:10. Desigur, o idee binevenită, însă din cauza copiilor care doar apăsau butonul de dragul de a-l apăsa, era imposibil să studiezi boghiurile, amplasarea motoarelor, transmisia deoarece locomotiva se tot plimba în sus și jos.
DB Museum, Nurnberg Rlgcj5
Alt zid cu machete la 1:10. Pe cel mai de jos raft era prezentat întregul proces de schimbare a șinelor vechi cu altele noi.
DB Museum, Nurnberg 23si58y

Diferitele scări, exemplificate în ordine...
DB Museum, Nurnberg E5prp4
Puțin mai lung decât un băț de chibrit
DB Museum, Nurnberg 2zf0gwh
DB Museum, Nurnberg 2e1vhqv

O încăpere era dedicată machetelor la scara 1:87, H0, mai puțin populară în Germania decât scara N.
DB Museum, Nurnberg Ab1bg6
O fi real, o fi machetă?!
DB Museum, Nurnberg 21d0g0i
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 07/09/2014

DB Museum, Nurnberg Empty
MesajSubiect: Re: DB Museum, Nurnberg   DB Museum, Nurnberg Icon_minitimeSam 22 Aug 2015, 12:50

Scara N e preferata lor.
DB Museum, Nurnberg Zssmbk
cu scara N la turneu
DB Museum, Nurnberg Sgh2eo
Epoca I (modele dinainte de 1920)
DB Museum, Nurnberg 2uthzkj
Epoca II (1920-1950). Al doilea e vestitul Flying Hamburger.
DB Museum, Nurnberg Mmww1s
Epoca III (1950 - 1970).
DB Museum, Nurnberg 2v11zt1
Epoca IV (1970 - 1990)
DB Museum, Nurnberg 2j5mbr6
Epoca V (1990 - 2007)
DB Museum, Nurnberg 2zhmcet
O dioramă imensă la scară H0.
DB Museum, Nurnberg 24eba51
DB Museum, Nurnberg 2a7vswo
DB Museum, Nurnberg 331qe0j
DB Museum, Nurnberg 18gpkh
DB Museum, Nurnberg 2ewprls
DB Museum, Nurnberg 2j5nad4

Aici se termină vizita mea, datorită orei de închidere (că aș mai fi stat altfel...). Din păcate, ca toate muzeele din Germania, și acesta are un program restrictiv (9 - 17), și nicio explicație în engleză.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 07/09/2014

DB Museum, Nurnberg Empty
MesajSubiect: Re: DB Museum, Nurnberg   DB Museum, Nurnberg Icon_minitimeSam 22 Aug 2015, 23:36

Am omis să prezint cea mai importantă parte a muzeului, și anume colecția de 10.000 de vagoane, locomotive, rame, automotoare, etc. la scară N, donată muzeului de un profesor de științe farmaceutice de la o universitate locală. Colecția era montată într-o vitrină imensă, care din păcate nu permitea observarea tuturor modelelor.
DB Museum, Nurnberg 1zhtte
DB Museum, Nurnberg 2h5i9ep
DB Museum, Nurnberg A1ra8l
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat





DB Museum, Nurnberg Empty
MesajSubiect: Re: DB Museum, Nurnberg   DB Museum, Nurnberg Icon_minitime

Sus In jos
 
DB Museum, Nurnberg
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» GARI DIN GERMANIA DB
» DB Museum - Koblenz

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: