Credeam ca doar Big Boy in America are sistemul acela de transmisie cu 4 pistoane, sau cum sa ma exprim, cu doua angrenaje independente pe o parte, interesanta locomotiva.
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6328 Data de inscriere : 12/06/2009
Expresia -train des Pignes- semnifică în primul rând, cele patru căi ferate cu ecartament metric (1000 mm), care au existat odată în departamentele Alpii Maritimi, Var, Alpes de Haute Provence, şi Bouches du Rhone în regiunea Provence-Alpes-Cote dAzur (PACA) din sudul Franţei. - Linia Nisa -Meyrargues - Linia Nisa- Digne les Bains - Linia St. Raphael- Toulon - Linia Cogolin- St. Tropez Doar linia dintre Nisa şi Digne mai este în funcţiune. Prin urmare, astăzi cei mai mulţi oameni când folosesc această expresie cunoscută din istorie, se referă doar la linia Nisa –Digne. Cuvântul- pignes- în dialectul din sudul Franţei este folosit pentru conuri de pin. Liniile St.Raphael-Toulon şi Cogolin – St. Tropez au fost numite în decursul timpului – Le Macaron.
Istoric
Lucrările pentru construcţia acestor linii au început în 1887 şi ele au fost deschise pe secţiuni, astfel: - Nisa – Meyrargues (210 kilometri) - Draguignan- Meyrargue (22 martie 1889) - Grasse – Draguignan (25 octombrie 1890) - Colomars – Grasse (7 iunie 1892) - Nisa- Colomars (2 iunie 1892)
- Nisa – Digne (150 kilometri) - Nisa – Colomars (2 iunie 1892) - Colomars – Puget- Theniers (8 august 1892) - Puget- Theniers – St. Andre les Alpes (3 iulie 1911) - St. Andre des Alpes – Digne les Baines (15 mai 1892)
- St. Raphael – Toulon (103 kilometri) - St. Raphael – La Foux (19 septembrie 1889) - La Foux – Hyeres (4 august 1890) - Hyeres – Toulon (21 august 1905)
- Cogolin – St. Tropez (9 kilometri) - Cogolin – St. Tropez (1 iulie 1894) Linia Nisa –Digne, este operată acum zilnic de -Chemins de Fer de Provance- cu patru trenuri pe zi, cu automotoare.
Materialul rulant
Fostul material rulant S-au folosit automotoare produse de Brissoneau & Lotz şi Renault.
Actualul material rulant: Actualul material rulant este: X301-X306 automotoare construite de CFD, X301-X304 intrate în exploatare în 1972. X305-X306 intrate în exploatare în 1977. X351automotor construit de Soule, cu X351 ca remorcă.Acestea au intrat în funcţiune în 1984. XR 1876 automotor renovat la atelierele de la Lingostiere în 2006. Noul material rulant introdus în 2008, are mai bune facilitaţi pentru persoanele cu handicap.
Tracţiunea cu abur
Un grup de voluntari feroviari entuziaşti din asociaţia intitulată Groupe dEtude pour les Chemins de Fer de Provence (GECP) operează un tren cu tracţiune cu abur (numit uneori-train des Pignes-) între Puget- Theniers şi Anot pe linia Nisa-Digne, în fiecare week-end din mai până în octombrie şi ocazional cuprinde şi o excursie extinsă peste noapte la Digne-les- Bains.