Acoperisul coborit in dreptul usii nu imi place nici mie...este o scapare din punct de vedere estetic al acestei locomotive. Per total insa mie imi place locomotiva. Probabil am exagerat cind am zis ca este superba...dar pina la hidoasa e cale lunga. In al doilea rind trebuie sa remarci ca are balustrade de jur imprejurul ambelor capote ale locomotivei iar din cabina se iese pe niste usi care nu dau direct in exterior (ca la LDH) ci pe pervazele laterale ale locomotivei. Cam asta este stilul american...bine nu inseamna ca in Europa nu s-au construit si mai de demult (anii 70-80) locomotive bazate pe aceasta "reteta". a se vedea CHMe3 sau chiar LDE-ul 130 produs de faur pentru caile ferate poloneze. Sau chiar LDH-ul 80 (nu clasa 80).
Insa europenii au pripeput mai tirziu utilitatea unui astfel de stil. La LDH-ul nostru existau doar platformele acelea de capete unde urca agentul de manevra, sau cum s-o fi chemind functia acestuia. NU exista nici o cale sa ajungi de acolo in cabina sau invers in timpul mersului. Americanii au optat pentru o varianta in care poti da ocol intregii locomotive in timpul mersului probabil pentru a putea remedia unele probleme aparute la unele din agregatele locomotivei chiar din mers. Pentru europeni nu e important asa ceva dar uite ca la locomotivele de manevra incep si ei sa adopte acest stil.
La LDE 125 (derivata din LDH dar cu transmiesie electrica) au disparut si acele platforme de capete. De ce? Simplu, generatorul electric ocupa mai mult loc decit transmisia hidraulica, au trebuit sa lungeasca ambele capote si deoarece sasiul era acelasi cu cel de LDH nu a mai ramas loc si pentru acele platforme de capete. De asemenea la modernizarea LDH de clasa 89..a disparut platforma din capatul capotei mici deoarece aceasta a trebuit lungita pentru a acomoda generatorul electric pentru incalzirea trenului. In final modernizarile Remarul pentru calatori si marfa au balustrade de-a lungul capotelor, din cabina se iese pe pervazele laterale, dar la cea de calatori (portocala) lipseste balustrada din dreptul capatului scurt. Din acleasi motiv ca la clasa 89. La cea de marfa/manevra (gogosarul) exista balustrada de-a lungul intregii locomotive asa cum ar trebui..asa cum s-au prins si europenii ca are trebui sa procedeze in cazul locomotivelor de manevra. Deci LDH-ul era gindit bine asa cum a fost el gindit initial...cu transmisie hidraulica si generator de abur pentru incalzirea trenului. Si uite ca nu se poate moderniza ca lumea, la standardele actuale (cu balustrade de jur imprejurul locomotivei) decit daca nu ii pui nici un generator electric. Nici pentru transmisie electrica, nici pentru incalzire tren...etc. de aceea este bine sa o lasam mai moale cu modernizarile unor locmotive vechi de 40 de ani si incercam sa producem unele regindite complet de la zero
Locmotiva Terra Nova este de manevra deoarece nu zice nicaieri ca ar avea vreun generator pentru incalzirea/climatizarea trenului. Desi ar putea sa ii puna si s-ar putea folosi si la calatori Faci o mare nedreptate locomtivelor americane cind zici ca sint urite...dar asa s-a incetatenit printre europeni...nu ii inteleg pe americani, considera ca tot ceea ce vine de la ei este naspa, este urit este rau...americanii sint rai ca au arme, ca au masini care consuma mult, locomotive diesel nu electrice si cite si mai cite. In realitate americanii procedeaza foarte bine asa cum procedeaza ei...dar nu sint intelesi din cauza regimurilor politice de orientare stinga/socialista din Europa. Dar asta este alta poveste. Locomotivele americane au WC-ul in capota mica (grupul sanitar). La noi nu e voie sa mearga mecanicul la WC cit timp este in serviciu pe locomotiva. La americani nu s-a considerat niciodata o problema acest lucru, ca ramine ajutorul de mecanic...sau invers.