Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M800 Sectii secundare

In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6335
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11467
Data de inscriere : 03/11/2010

M800 Sectii secundare Empty
MesajSubiect: M800 Sectii secundare   M800 Sectii secundare Icon_minitimeDum 16 Feb 2014, 15:52

1. Fosta Ram. 1 Baneasa- Herastrau- Bucuresti Obor.
Linia a fost inaugurata in 1904 si avea o lungime de cca 7 km. Se circula probabil in sistem de cale libera.
In 1952 statia Herastrau este prima statie de pe reteaua CFR echipata cu o instalatie de tip CED-CR-2.
In 1957 traficul de calatori pe aceasta linie este inchis.
Traseul liniei era urmatorul: se desprindea din M800 intre fosta bariera nordului si pasajul Baneasa, apoi traversa
strada Nicolae Caranfil (fosta Scoala Herastrau) dupa care urma traseul actualului Bdul. Aviator Serbanescu, pana in
zona Bdul. Barbu Vacarescu, dupa care strabatea cartierul Tei, intersectand strazile Ramuri Tei, Bdul. Lacul Tei,
Lizeanu, Soseaua Colentina.
Linia a mai deservit si dupa 1957 unele unitati industriale: fabrica de glucoza (actualul hotel Caro), fabrica de caramizi
Tonola, URAC, moara Assan si "Manutanta comunala".
Pe parcursul anilor 80' (1985-1987) ca urmare a constructiei cartierelor de blocuri Aviatiei si Tei, linia este complet desfiintata si demontata din teren. Astazi doar trei foste cantoane CFR mai amintesc de aceasta linie.

2. Bucuresti Obor- Titan Sud HM
Linia a fost inaugurata in 1911, avea o lungime de cca 4 km, si se circula la cale libera. In 1969 cea mai mare parte din ea este desfiintata si demontata din teren, cu ocazia constructiei blocurilor de pe Soseaua Pantelimon. Totusi, doua portiuni din linie au mai supravietuit: un segment ce pleaca din statia Bucuresti-Obor, traverseaza strada Fantanica, si deserveste depozitele Antefrig, Frigotehnica si Optimead, iar celalalt segment, ce pleca din HM Titan Sud si mergea paralel cu Bdul. Basarabia. Acest segment avea si un fel de antestatie industriala, unde erau triate vagoanele de marfa pentru: "Granitul", "Prodplast", "CET Titan", "Fabrica de sticla Stiteh", iar dupa soseaua Morarilor- "Fabrica de paine Titan", "Filatura Romana", "Farmavet" si "Urban Incerc". In jurul anilor 2007-2010 acest al doilea segment ce pleca din HM Titan Sud si toate liniile industriale aferente este desfiintat.

3. Titan Sud HM- Titan (Grupa Calatori/Bucuresti Sud/Catelu)- Ram. 2 Titan- Budesti- Oltenita
(Linia 801, inaugurata in 1911, in lungime de 59 km. Se circula la cale libera. Linie inchiriata operatorului privat TFC)

4. Slobozia Veche- Solobozia Sud- Ciulnita- Calarasi Nord- Calarasi Sud (linia 802, in lungime de 44 km, inaugurata in 1887.
Linia este echipata cu BLA in totalitate, dublata intre Ciulnita si Calarasi Nord si electrificata intre Ciulnita si Calarasi Sud)

5. Saligny Grupa Est- Cernavoda Oras (linia 805, in lungime de 6,5 km, inaugurata in 1860. In 1990 se circula la cale libera.
Ultimul tren de calatori a circulat in ?, iar ultimul tren de marfa in ?
Desi linia deservea Centrala Atomoelectrica si portul Cernavoda, astazi este inutilizabila!)

6. Medgidia- Ram. Medgidia PC-2- Ram. Medgidia Est (Romcim)- Valea Dacilor HM- Negru Voda (linia 803, in lungime de 57 km, in 1990 circulandu-se la cale libera. A fost inaugurata pe portiuni: actualul traseu dintre Medgidia si Valea Dacilor HM in 1984, cu ocazia inaugurarii canalului navigabil Dunare-Marea Neagra, intre Valea Dacilor HM si Cobadin in 1915, iar intre Cobadin si Negru Voda in 1934. Astazi linia este deschisa numai pentru traficul de marfa)

7. Medgidia- Valea Dacilor HM (este fostul traseu al liniei 803, inaugurat in 1915 si desfiintat in 1984. Avea 14 km)

8. Medgidia- Babadag- Tulcea Marfuri- Tulcea Oras (linia 804, in lungime de 144 km, se circula la cale libera. Statia Babadag este echipata cu o instalatie CED. Linia a fost inaugurata in etape: in 1915 Medgidia- Targusor Dobrogea, in 1925 Targusor Dobrogea- Babadag si la 25 martie 1939 Babadag- Tulcea (Oras). In 1971 este inagurata gara Tulcea-Marfuri si actuala cladire de calatori a statiei Tulcea (redenumita Tulcea-Oras). In 1990 VS era de 100 km/h intre Medgidia si Babadag si 80 km/h intre Babadag si Tulcea Oras. Existau 6 perechi trenuri de calatori/zi, trenurile C avand cate 11 vagoane iar trenul A cate 9 vagoane! Toate statiile erau gari sau HM!

9. Dorobantu - Ram. Medgidia Est (Romcim)- Medgidia Est (Romcim). Linia a fost inagurata dupa 1960, are o lungime de cca 8 km, si se circula probabil la cale libera. eSte inchiriata unui operator privat, fiind deschisa numai pentru traficul de marfa. Statia Medgidia Est (Romcim) deserveste o cariera de calcar, fabrica de ciment si portul Medgidia.

10. zona Oil Terminal- Vechea gara Constanta. Era vechiul traseu al M800 in interiorul orasului Constanta, avea o lungime de cca 2 km, a fost inaugurat in 1860, dublat in 1932, si desfiintat in 1959-1960.

11. Vechea gara Constanta- racord Mangalia. Era vechiul traseu al M800 in interiorul orasului Constanta, avea o lungime de cca 2 km, a fost inaugurat in 1927 si desfiintat in 1959-1960.

12. Vechea gara Constanta- Constanta Port. Era "linia in zig-zag", inaugurata in 1860, cu o lungime de 2,6 km. Datorita faptului ca era dificil de utilizat (din cauza celor 3 rebrusamente, a instabilitatii solului si a declivitatii mari), in 1937 este desfiintata.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6335
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11467
Data de inscriere : 03/11/2010

M800 Sectii secundare Empty
MesajSubiect: Re: M800 Sectii secundare   M800 Sectii secundare Icon_minitimeDum 16 Feb 2014, 16:40

13. Palas- Constanta Port (linie inagurata in anii 1896-1900, cu ocazia constructiei tunelului, in lungime de cca 500 m. Linia avea o lungime de cca 5 km. Era electrificata. In 1992 ca urmare a unor inundatii puternice, tunelul devine impracticabil, linia fiind abandonata si apoi desfiintata).

14. Vechea gara Constanta- Baile Mamaia. Linia a fost inaugurata in 1905 si avea o lungime de cca 8 km. In 1938 este mutata pe un nou amplasament.

15. Baile Mamaia-Scoala de tragere si bombardament (pe locul actualului Han al piratilor probabil). Linia a fost inaugurata in 1928 si avea cca 7 km. In 1938 este mutata pe un nou amplasament.

16. Vechea gara Constanta- Constanta Obor- Baile Mamaia- Halta Rex - Scoala de tragere si bombardament (noul traseu). Inaugurat in 1938 , lungimea totala a acestui nou traseu fiind de cca 18 km. Undeva in perioada 1950-1954 trenurile de calatori de pe aceasta linie sunt anulate. In 1959-1960 linia este desfiintata.

17. Ram. Traian h.- Constanta Obor (linia inagurata in 1952, in lungime de 2 km. In 1957-1958 inca mai circulau trenuri de calatori pe aceasta linie. In 1959-1960 este desfiintata)

18. Scoala de tragere si bombardament- Navodari/Orasu Nou (linie inaugurata in 1952, in lungime de cca 3 km si desfiintata in 1959-1960)

19. Palas- Constanta Marfuri- fosta HM Palazu Mare- Ovidiu h.- Ram. Ovidiu- Siutghiol- Lumina Post 1- Lumina Post 2- Ramificatie Navodari- Navodari (Orasul Nou)- Km 27+300 h.- Post 1 Capu Midia- Capu Midia (Betonaj).
(Linia 806, inaugurata in 1952, in lungime de 29 km. In 1990 se circula la cale libera. Intre Palas si Constanta Marfuri linia era electrificata, iar intre Constanta Marfuri si Capu Midia era dublata. Toate statiile- cu exceptia Constanta Marfuri- erau echipate cu instalatii CED. Ultimile trenuri de calatori au circulat in 1995/1996 si 1996/1997. Linia este inchiriata operatorului privat Rompetrol SA, fiind deschisa numai pentru traficul de marfa)

20. Dorobantu- Lumina (Cogealia)- Lumina Post 2
Parte din linia 806, inaugurata in 1952, in lungime de 21 km. Se circula la cale libera, toate statiile sunt echipate cu instalatii CED. In 1990 VS de la Dorobantu la Navodari era de 80 km/h. Linia este inchiriata operatorului privat Rompetrol SA

21. Lumina- Lumina Post 1
Parte din linia 806, a fost inaugurata in 1952, avea o lungime de cca 1 km. Astazi este desfiintata.

22. Post 1 Capu Midia- Post 2 Capu Midia (Luminita)
Parte din linia 806, inaugurata in 1952, are o lungime de cca 2 km. Se circula la cale libera. Deschisa numai pentru traficul de marfa.

23. Post 2 Capu Midia (Luminita)- Sitorman.
Parte din linia 806, inaugurata in 1952, si desfiintata in ?. Avea o lungime de 10 km, in 1990 circulandu-se la cale libera.

24. Eforie Nord- Techirghiol (numar linie ?, inaugurata in 1928, avea o lungime de 4 km si era probabil sectie cu conducere centralizata. Ultimile trenuri de calatori au ajuns la Techirghiol in ?, iar ultimile trenuri de marfa in 2007. Linia mai exista in teren, dar este impracticabila).

25. Agigea Ecluza HM- Ram. Agigea- Agigea Port (linia inaugurata in anii 80, in lungime de 4 km, se circula la cale libera. Linie electrificata)

26. Agigea Ecluza HM- Agigea Sud- Ram. Agigea (linia inaugurata in anii 80, in lungime de 3 km, se circula la cale libera. Linie electrificata)
Sus In jos
 
M800 Sectii secundare
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Sectii secundare a M500
» Informaţii generale
» M700 Sectii secundare
» M100 Sectii secundare
» M 300 (sectiuni secundare)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 800-
Mergi direct la: