Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M600 Secundare

In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11478
Data de inscriere : 03/11/2010

M600 Secundare Empty
MesajSubiect: M600 Secundare   M600 Secundare Icon_minitimeMier Ian 29, 2014 9:33 pm

1. Tecuci- fosta HM Nisipurile- Faurei (acum linia 601, in trecut a fost linia 705 iar apoi parte din M600. Lungimea liniei este de 92 km, linia fiind echipata cu BLA. A fost inaugurata in 1949. Rolul liniei era in special de a transporta produsele industriei din zona de est a Moldovei- Iasi, Vaslui, Husi, Barlad, Tecuci- la export spre portul Constanta, dar si a produselor agricole din zona, baze de receptie a cerealelor existand in majoritatea statiilor, plus fabrica de zahar de la Tataranu. In 1988/1989 VS era de 100 km/h, circuland 5 perechi trenuri de calatori/zi astfel: doua perechi C Faurei-Tecuci, o pereche P Tecuci-Faurei-Bucuresti, o pereche P Tecuci-Faurei-Fetesti si celebrul P Iasi-Bucuresti. Astazi linia este puternic degradata si este deschisa numai pentru traficul de marfa)

2. Zorleni- Falciu- Falciu Nord HM (linia 603, inaugurata pana la Falciu in 1917 si pana la Falciu Nord HM la sfarsitul anilor 80', cu ocazia constructiei fabricii de zahar de aici. Lungimea liniei este de 63 km. In 1990 se circula la cale libera, statiile fiind: Horga HM, Epureni, Murgeni, Falciu si Falciu Nord HM, toate fiind echipate cu instalatii SBW si semnalizare mecanica. VS era de 60 km/h Zorleni-Epureni, 80 km/h Epureni- Murgeni, 75 km/h Murgeni- Falciu si ?/km Falciu- Falciu Nord HM. Circulau 5 perechi trenuri C/zi, fiecare avand 5 vagoane.
Astazi linia este deschisa numai pentru traficul de marfa, ultimul tren de calatori circuland in ianuarie 2013)

3. Crasna-Husi (linia 604, inaugurata ca linie ingusta de 1000 mm in 1890 si ca linie normala in 1937 pana la Dobrina (care atunci era gara!) si 1940 pana la Husi. Linia are 33 km, VS in 1990 era de 80 km/h Crasna-Cretesti si 40 km/h Cretesti-Husi. In 1990 statiile erau: Oltenesti HM, Cretesti, Podgoriile Husului HM si Husi. Toate erau echipate cu instalatii SBW si semnalizare mecanica, circulandu-se la cale libera. In 1993 statia Husi este echipata cu semnale luminoase si instalatii SAT si BAT. Din primavara anului 1995 sectia este transformata in "linie cu conducere centralizata". Intre 1984-1992 au circulat 4 perechi trenuri C/zi, doua dintre acestea fiind grupele directe Husi-Bucuresti. Fiecare tren era compus din doua vagoane seria 20-57 si un vagon seria 19-40, iar la unele circula si un vagon de bagaje seria 90-57.
Ultimul tren de calatori a plecat din statia Husi la 14 ianuarie 2012, iar ultimul tren de marfa in vara anului 2012. Astazi teoretic linia ar mai fi deschisa pentru traficul de marfa, dar instalatie de semnalizare luminoasa, SAT si BAT de la Husi sunt scoase din functiune din 17 ianuarie 2012, dupa 19 ani de functionare.


4. Roman-Buhaiesti (linia 605, inaugurata intre Buhaiesti si Bacesti in 1917 si intre Buhaiesti si Roman in 1921. Lungimea este de 71 km. In 1984 era sectie cu conducere centralizata, VS fiind de 50 km/h. Circulau 5 perechi trenuri C/zi, fiecare avand cate 5 vagoane. In prezent linia este inchiriata operatorului Sc Regoitrans Srl)

5. Pascani- Ramificatie Pascani triaj- Targu Frumos- Podu lloaei- Letcani- Iasi (linia 606, inaugurata in 1870, in lungime de 75 km. Dublata, electrificata si echipata cu BLA. In 1984/1985 VS era 100 km/h Iasi- Podu Iloaei, 95 Podu Iloaei- Targu Frumos, 90 km/h Targu Frumos- Ruginoasa si 95 km/h Ruginoasa-Pascani)

6. Podu Iloaei- Harlau (linia 607, inaugurata in 1911, in lungime de 41 km. In 1984 era sectie cu conducere centralizata, VS fiind de 50 km/h. Circulau 5 perechi trenuri C/zi, fiecare fiind compus dintr-un cuplu etajat si un vagon de bagaje. In prezent sectie inchiriata operatorului Sc Regiotrans Srl)

7. Letcani- Trusesti- Dangeni- Ungureni- Dorohoi (linia 608, inaugurata in 1896, in lungime de 140 km. In 1984 era sectie cu conducere centralizata, dar statiile Trusesti si Dangeni erau echipate cu instalatii SBW si semnalizare mecanica. Statia Dorohoi este singura statie de pe raza regionalei Iasi echipata cu instalatie CEM. VS era de 80 km/h. In 1990 circulau doua perechi trenuri C Iasi-Botosani (compuse din cate doua cupluri etajate si vagon de bagaje), o pereche C Iasi-Dorohoi (un cuplu etajat) si o pereche C Iasi-Trusesti (un cuplu etajat). In prezent sectia este inchiriata operatorului Sc Regiotrans Srl.)

8. Dangeni-Saveni (parte din linia 608, a fost ultima linie de cale ferata normala din reteaua CFR inaugurata in Romania, la data de 5 iulie 1991. Avea o lungime de 16 km. VS la data inaugurarii era de ?, linia fiind sectie cu conducere centralizata. Statia Saveni aveea 3 linii. In 1998, ca urmare a unor alunecari de teren, linia se inchide, iar apoi este furata in parte, astazi fiind necirculabila. Proiectul initial era mai amplu, de la Saveni pana in zona comunei Draguseni fiind construit terasamentul si fiind montata in 1990 partial suprastructura caii, iar de la Draguseni pana la Mileanca fiind construit numai terasamentul. In final linia urma sa ajunga in orasul Darabani, si pentru transportul nisipului cuartos la fabrica de portelan Stipo Dorohoi. De asemenea, de la iesirea din orasul Saveni, ar fi urmat sa se ramifice alta linie, care sa faca legatura cu-pe atunci URSS- la Lipcani).
Sus In jos
 
M600 Secundare
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» M 300 (sectiuni secundare)
» Informaţii generale
» Sectiile secundare ale M200
» Sectiile secundare ale M300
» Sectiile secundare ale M400

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: