Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeSam 06 Iul 2013, 18:13

Cum se strunjeste roata de tren, Grivita Bucuresti (Wheel lathe) - ARHIVA, [Iulie, 2009]

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] IMG_4483_resize%20logo

Eram în a doua zi de practică la Revizia de Vagoane Grivița București. Am fost îndrumați de profesorii coordonatori de la Facultatea de Transporturi să asistăm la explicațiile unui operator aparat strunjire roți de vagoane de călători, automotoare sau locomotive.

Iată câteva dintre operațiile care se realizează atunci când un vagon sau locomotivă vine cu rotile la strunjit, un material video realizat în cadrul celor două săptămâni de practică de la Facultatea de Transporturi, Universitatea POLITEHNICA din București:

"Se ridică rolele auxiliare ca să nu fugă în stânga în dreapta, după care pleacă la măsurat; se lipește un timbru pe fanta laserului din stânga care citește ambele diametre și care face prima măsurătoare. Avem un tabel cu variante de grosimea si inaltimea buzei, qR; noi alegem varianta corecta, introducem in memorie, apoi dam START sa mergem la strunjit. Dupa ce se strunjeste, el revine pentru a fi curatat si apoi se da masuratoarea finala, dupa care se scoate rezultatul actiunii la imprimanta.

Mai este o osie etalon care se pune la cateva luni sa vedem daca mai e in parametri masina. Sunt mai multe feluri de prinderi, de exemplu unde avem generator, folosim un fel de prindere; la locomotive, la fel; la Sageata are cardan sau la LDH trebuie sa suspendam osia cealalta pe cricuri ca sa putem strunji; osiile sunt toate patru antrenate de acelasi ax cardanic."

Vă mulțumesc pentru atenție!



***

Va urma!!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeDum 04 Aug 2013, 10:09

Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar”
Jurnal de student – ziua I: 7 iulie 2009


După un an de studiu în cadrul Facultăţii de Transporturi, secţia „Material Rulant pentru Calea Ferată”, iată că am participat şi la orele de practică susţinute atât în catedră, cât şi în cadrul Reviziei de Vagoane Bucureşti - Griviţa.

Împreună cu as. drd. ing. Camil Crăciun şi cu d-na as. drd. ing. Mădălina Dumitriu, am învăţat despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea şi descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate şi am învăţat despre notarea marcajelor de pe vagoanele de călători.


Locomotiva diesel-hidraulică manevrând vagoane de călători în Grivița
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_36-Locomotivadiesel-hidraulicamanevrandvagoanedecalatoriinGrivita_resize_zps31b36c92


Personal am fost uimit şi am înregistrat orice informaţie primită, atât pe suport fotografic şi scris, cât şi în bagajul de cunoştinţe. Mi-a plăcut foarte mult să stau printre oameni care lucrează cu trenuri şi, în cazul de faţă, care au grijă ca orice detaliu de siguranţă al circulaţiei să fie respectat şi astfel încât călătorii să poată ajunge la destinaţie în bună regulă.

Că tot vorbim de destinaţie, pentru mine, drumul însuşi a însemnat destinaţia mea, astfel că ori de câte ori când mergeam în tabere şcolare spre Brăila, Constanţa, Braşov, Bucureşti sau Paşcani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotive…


6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_37-7dintrecele8liniidereviziepentruvagoaneledecalatori_resize_zpsda9908bc


Toate aceste curiozităţi au fost, în mare parte, desluşite în cadrul practicii. De îndată ce am găsit Instrucţia 250 privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare, am citit-o şi am încercat să corelez informaţia din documentaţie cu realitatea. Astfel, am reuşit să disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, înţelegând proprietăţile fiecărui semn inscripţionat pe cutia vagonului.

În continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile şi informaţiile pe care le-am cules în timpul zilelor de practică. În viitor mi-aş dori ca, în timpul anului universitar, să se pună mai mult accent pe partea practică a orelor de studiu şi mai puţin pe teorie.[/b][/color][/color]

Prezentați legitimațiile la control pentru că intram în Revizia de Vagoane Grivița
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_3-PrezentatilegitimatiilelacontrolpentrucaintraminReviziadeVagoaneGrivita_resize_zps94b03208



7 iulie 2009
O cruce a Sfântului Andrei şi un indicator de limitare a vitezei m-au întâmpinat la intrarea în curtea societăţii, în timp ce o hală mare cu 8 linii de garare a vagoanelor ne aşteptau să descoperim secrete. Secrete, care, poate pentru alţii nu înseamnă nimic, dar care pentru mine reprezintă un stil de viaţă, un mijloc de relaxare.

Vagon de călători rămas singur lângă Magistrala 800, București – Constanța
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_4-VagondecalatoriramassingurlangaMagistrala800_resize_zps246f60d5

Revizia de Vagoane Grivița Bucuresti
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_5-ReviziadeVagoaneGrivitaBucuresti_resize_zps78b7d735


Am mers toţi şi am semnat protecţia muncii într-o sală dedicată instruirii personalului din societate, personal care depăşeşte cifra de 800 de persoane.

Convoi de vagoane de călători care aștepta revizia
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_6-Convoidevagoanedecalatoricareasteaptarevizia_resize_zps3e0d8303

Panouri descriptive pentru vagoanele de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_7-Panouridescriptivepentruvagoaneledecalatori_resize_zpsdb495ab6


La scurt timp am poposit pe liniile de garare ale societăţii şi am urcat în vagoanele de călători parcate garate aici. Numărul de linii sunt numerotate cu L x, unde x este numărul de ordine al liniilor, în timp ce în dreptul canalului dedicat pentru reparaţii erau montate pe deasupra becuri roşii care atenţionau punerea sub tensiunea a garniturilor de vagoane.

Vagoane de călători pentru revizie
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_26-Vagoanedecalatoripentrurevizie_resize_zps8c9e9625


M-am bucurat când am văzut că vagoanele cu viteze sporite de circulaţie (160 km/h) au fost proiectate încă din anii 90’. Am intrat, alături de un inginer foarte bine documentat şi de d-nul profesor şi ni s-a făcut o trecere în revistă a principalelor caracteristici constructive şi de confort oferite. Majoritatea siguranţelor de pe tabloul de control sunt siguranţe bipolare, însă cele care sunt conectate la reţeaua de înaltă tensiune au rămas fuzibile.

Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Grivița București
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_8-Vagondedormit71-70construitin2006laAteliereleGrivitaBucuresti_resize_zpsf4193817

Panou de control al vagonului de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_9-Panoudecontrolalvagonuluidecalatori_resize_zps116cc863

Panou siguranțe vagon de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_10-Panousigurantevagondecalatori_resize_zps08a3f9a2


Am urcat în trenul internaţional Bucureşti Nord – Viena, unde proporţia de vagoane-cuşetă în tren este de peste 50%. Am intrat în vagoane de dormit de tip 71-70 cu 11 compartimente şi capabile să circule cu viteză maximă de 160 km/h. Confortul era excepţional, se oferea baie cu WC şi duş incorporat, oglindă, cuier şi două paturi per compartiment. Fiecare pat avea o lenjerie proaspăt schimbată. D-nul inginer ne-a atras atenţia că acest vagon de dormit a fost pus la dispoziţie regelui Mihai în timpul deplasărilor sale prin Europa. Nu am uitat să spun nici de faptul că tot în compartiment era un LCD de 7 inci care putea afişa programe TV, filme DVD şi aşa mai departe.

Luăm Internaționalul până la Viena
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_16-SauluamInternationalulpanalaViena_resize_zps2d8c4f54

Compartiment vagon de dormit 71-70
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_10-Compartimentvagondedormit71-70_resize_zpscb443bb1

WC CFR Călători de vagon de dormit
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_11-WCCFRCalatoridevagondedormit-maicuratdecatceldeacasa_resize_zps30e5aee6

Patul de la etaj
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_12-Patuldelaetaj_resize_zpsa7e9d3f1

Sleeping car de Romania
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_13-SleepingcardeRomania_resize_zps0150ee79

Plăcuțe de identificare a vagoanelor din Trenurile CFR-ului
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_14-PlacutedeidentificareavagoanelordinTrenurileCFR-ului_resize_zps0c2496c9


Butoanele pentru acţionarea luminilor şi pentru chemarea însoţitorului de vagon sunt plasate lateral, lângă paturile de dormit, facilitând astfel accesul la funcţiile primare ale vagonului.

Mai apoi, am lăsat trenul internaţional în urmă şi am urcat pe acceleratul 1641, cu vagoane de dormit, de clasa a II-a şi de clasa I. Cuşeta era un 71-31, 11 compartimente şi viteză de circulaţie de 140 km/h.

Mergem cu Acceleratul la Piatra Olt?
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_15-MergemcuAcceleratullaPiatraOlt_resize_zps6cd4d94f

Butoane de închidere și deschidere a ușilor
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_17-Butoanedeinchideresideschidereausilor_resize_zpsb5ee26a1

Panou de control al unui vagon 21-90
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_18-Panoudecontrolalunuivagon21-90_resize_zpsbc3e88cd

Vagoane Astra Arad cu licență Alstom
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_19-VagoaneAstraAradculicentaAlstom_resize_zps20af309f

Marcajul numeric pe un vagon CFR Călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_20-MarcajulnumericpeunvagonCFRCalatori_resize_zpsab50028f

Vagonul unui Tren Rapid de Constanța
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_21-VagonulunuiTrenRapiddeConstanta_resize_zps98788523

Marcaj numeral și literal al unui vagon de dormit 71-31
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_22-Marcajnumeralalunuivagondedormit71-31_resize_zps9ae211fc

WC al unui vagon de dormit 71-31
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_23-WCalunuivagondedormit71-31_resize_zps1d25f49f

Traseul unui vagon de călători pe Trenul Accelerat Baia Mare – București Nord
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_24-TraseulunuivagondecalatoripeTrenulAcceleratBaiaMare-BucurestiNord_resize_zps9988c179


Diferenţele de rang de tren s-au făcut văzute prin prisma aranjării paturilor în compartimente, a WC-ului şi a opţiunilor pe care le oferă. În schimb, grija pe care oamenii de la Romprest o ofera spaţiilor de călătorit este aceeaşi, deoarece am văzut prin toate vagoanele muncitori care spălau şi aşezau pilote noi în compartimente.

Vagon de dormit 71-31
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_25-Vagondedormit71-31_resize_zpsea253ea4

O locomotivă diesel-hidraulică manevra vagoane de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_27-Olocomotivadiesel-hidraulicamanevravagoanedecalatori_resize_zps105b869a

Niciun vagon nu scăpa de revizie
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_28-Niciunvagonnuscapaderevizie_resize_zps98796491

Plăcuță de vagon construit sub licență 50 53 20-76 021-6
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_29-Placutadevagonconstruitsublicenta505320-76021-6_resize_zps757dca8a

Suspensia principală la un vagon 20-76
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_30-Suspensiaprincipalalaunvagon20-76_resize_zps0b72ad54



După ce am părăsit acceleratul, ne-am îndreptat în afara halei de reviziei şi am făcut cunoştinţă cu un rapid care abia venise din tranzit. Felul în care arată un vagon lăsat de pasageri este de nedescris, iar munca celor de la salubrizare şi ordine interioară ar trebui să fie apreciată pentru că găsim vagoane cât de cât îngrijite. Totul ţine de nivelul de educaţie al călătorilor şi nu de modul cum CFR are grijă de vagoane.

Elemente de suspensie și timonerie la un vagon de călători de clasa a II-a
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_31-ElementedesuspensiesitimonerielaunvagondecalatorideclasaaII-a_resize_zpsf3586952

Capacul cutiei de osie la un vagon de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_32-Capaculcutieideosielaunvagondecalatori_resize_zps87f92552

Articulația elastică de tip silent-bloc a bielei de legătură cu lonjeronii boghiului
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_33-Articulatiaelasticadetipsilent-blocabieleidelegaturaculonjeroniiboghiului_resize_zpscff7d0a5

O osie montată cu discuri de frână pe un boghiu Y32 al unui vagon cu licență Alstom
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_34-OosiemontatapeunboghiuY32alunuivagonculicentaAlstom_resize_zpsf08d2fa7

Terminațiile conductelor de aer cu furtune de aer și robineți Akermann
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_35-TerminatiileconductelordeaercufurtunedeaersirobinetiAkermann_resize_zps61504125


Afară, d-nul profesor şi d-na profesoară ne-au explicat detalii tehnice despre boghiul Y32RS, care transporta cutia de vagon în stare deplorabilă.

Suspensia primară a unui boghiu Y32R
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_38-SuspensiaprimaraaunuiboghiuY32RS_resize_zps9c433184

Saboți de frână pentru vagoane de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_39-Sabotidefranapentruvagoanedecalatori_resize_zps35ec0ac5


Îmi place mult atunci când mi se vorbeşte despre transportul feroviar, despre elemente de teorie care să se lege strict de acest domeniu. Mi s-a spus că în anul I voi studia mai mult materii generale, şi mai apoi, în anii mai mari, voi intra în pâine.

Afișaj electronic al unui vagon de călători clasa a II-a
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_40-AfisajelectronicalunuivagondecalatoriclasaaII-a_resize_zps3e70488f

Sursa de alimentare pentru un vagon de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_41-Sursadealimentarepentruunvagondecalatori_resize_zps8beedd79

Vagon de călători aflat în Revizia de Vagoane Grivița
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_42-VagondecalatoriaflatinReviziadeVagoaneGrivita_resize_zpsc5cced87

Sediul CFR Gevaro
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_43-SediulCFRGevaro_resize_zpsee6524ac

Vidanja portabilă Vogelsang
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_44-VidanjaportabilaVogelsang_resize_zpsbb390666

Vagoane de călători trase la gard din cauza expirării Reviziei Tehnice Periodice
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_45-VagoanedecalatoritraselagarddincauzaexpirariiRevizieiTehnicePeriodice_resize_zpsee21645b

Capăt de vagon etajat de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_46-Capatdevagonetajatdecalatori_resize_zps6606392e

Vagon etajat 26-16 modernizat de Remar Pașcani
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_47-Vagonetajat26-16modernizatdeRemarPascani_resize_zps96764253


Am intrat în scurt timp în atelierul de strunjit roţi, unde ne-au aşteptat doi tehnicieni care ne-au explicat, în linii mari, ce se face când, cum, de ce şi pentru ce se strunjeşte o roată de tren. Tot atunci, am putut observa pe îndelete un boghiu Y32RS.




Suspensia primară a unui boghiu Y32R
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_48-SuspensiaprimaraaunuiboghiuY32R_resize_zpsfd1994d3

Aparatura cu tehnologie Siemens pentru strunjirea osiilor
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_49-AparaturacutehnologieSiemenspentrustrunjireaosiilor_resize_zps28c1a7af

Un operator de strung ne prezenta etapele operației de strunjire a bandajelor de vagoane
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_50-Unoperatordestrungdeprezentaetapeleoperatieidestrunjireabandajelordevagoane_resize_zps6da2ec75

Discul de frână, plăcuțele de frână, cilindrul de frână și suporții plăcuțelor de frână
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_51-Disculdefranaplacuteledefranacilindruldefranasisuportiiplacutelordefrana_resize_zps8709cb47

Cilindri de frână pentru timoneria de frână a vagonului dotat cu frâna pe disc
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_52-Cilindridefranapentrutimoneriadefranaavagonuluidotatcufranapedisc_resize_zpsf4ce0081

Vagon de călători cu boghiu Y32
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_53-VagondecalatoricuboghiuY32_resize_zpsf26341c2

Cote admise la ieșirea din reparația de la strungul subteran pentru circulația in condiții de siguranța circulației
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_54-Coteadmiselaiesireadinreparatiadelastrungulsubteranpentrucirculatiainconditiidesigurantacirculatiei_resize_zps4647d0ef


La plecare, am fost plăcut surprins că avizierul societăţii era compus dintr-o secţiune longitudinală a unui vagon de călători de clasa I cu 4 osii. Am aşteptat cu nerăbdare a doua zi de practică. Dorind să aflu mai multe despre codificarea numărului de înmatriculare şi despre inscripţiile şi semnele de pe vagoane, am accesat site-ul www.fml.ro şi am răsfoit instrucţia 250.

Vagoane de călători modernizate și colorate în Revizia Grivița
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_55-VagoanedecalatorimodernizatesicolorateinReviziaGrivita_resize_zpsc4e7dc4b

Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_56-VagondeclasaIpuspeboghiuMinden-Deutz_resize_zpsf2789395

Vagon de călători modernizat la Ateliere CFR Grivița seria 20-83
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_57-VagondecalatorimodernizatlaAteliereCFRGrivitaseria20-83_resize_zps1686e6e4

Studenți de la Facultatea de Transporturi primind explicații cu privire la sistemul de frânare al vagoanelor de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_58-StudentidelaFacultateadeTransporturiprimindexplicatiicuprivirelasistemuldefranarealvagoanelordecalatori_resize_zps8992c18a

Cel mai special vagon cu boghiuri Minden-Deutz din lume
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_59-CelmaispecialvagoncuboghiuriMinden-Deutzdinlume_resize_zps015c171b




Urmează episodul II. Vă mulțumesc!!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeDum 11 Aug 2013, 14:17

Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar”
Jurnal de student – ziua II: 8 iulie 2009

În această zi de practică aveam să intru în cele mai moderne vagoane de călători care circulă pe rutele României. Am vizitat un vagon-salon ce aparţinea de Intercity 531 de Bucureşti – Târgu Mureş, timp în care am avut timp să remarcăm confortul deosebit şi dotările avansate tehnologic. Am aflat despre acest vagon că este supravegheat video, este dotat cu aer condiţionat, priză la fiecare măsuţă, scaune deosebit de confortabile şi o ambianţă plăcută. Conform standardelor europene, constructorul de vagoane a proiectat WC-ul astfel încât să nu polueze natura, acesta fiind dotat cu vacuum.

Acceleratul Rodna Veche - București Nord la Revizia Grivița
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_1-AcceleratulRodnaVeche-BucurestiNordlaReviziaGrivita_resize_zps4d0d5c82

Vagoane CFR Călători pentru trafic intern
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_2-VagoaneCFRCalatoripentrutraficintern_resize_zpsb532a917

Marcaj numeral și literal al vagonului 21-76 033
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_3-Marcajnumeralsiliteralalvagonului21-76033_resize_zps015c1e28

Vagonul 10-70 008
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_4-Vagonul10-70008_resize_zps2e1b2bb4

Boghiu GP 200 S al unui vagon de dormit 71-70
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_5-BoghiuGP200Salunuivagondedormit71-70_resize_zpsda4f7756

Marcaj numeral și literal al unui vagon 21-76 de clasa a II-a și construit la Astra Vagoane Arad
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_6-Marcajnumeralsiliteralalunuivagon21-76declasaaII-asiconstruitlaAstraVagoaneArad_resize_zps75ebbd27

Așezarea scaunelor vagonului de clasa a II-a 21-76
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_7-InteriorulvagonuluideclasaaII-a21-76_resize_zps0f068eb8

Afișaj electronic și camera de luat vederi în vagonul 21-76
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_8-Afisajelectronicsicameradeluatvederiinvagonul21-76_resize_zps6c935f91


Panoul de control al vagonului este aproximativ identic cu panourile văzute şi la vagoanele cuşetă/vagoane de dormit, el fiind uşor de manipulat pentru conductorul trenului.

Panou de control al serviciilor auxiliare de pe vagonul 21-76
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_9-Panoudecontrolalserviciilorauxiliaredepevagonul21-76_resize_zps8e39c1e5


Vagoanele-salon de clasa I încep să se facă din ce în ce mai cunoscute prin rândurile românilor, datorită punerii lor în circulaţie pe trenuri lungi, unde timpul de călătorie depăşeşte 5-6 ore. Am avut ocazia să vizităm un vagon 10-70, capabil să atingă o viteză maximă de 160 km/h şi care circulă în traficul internaţional fără probleme. Aici, panoul de control este aproximativ acelaşi ca al vagoanelor vizitate ulterior, însă confortul creşte din ce în ce mai mult, oferindu-se, totodată, priză pentru conectarea laptopului, fotolii cu tapițerie roşie de înaltă calitate şi o ambianţă luminoasă de excepţie.

Marcaj numeral și literal al vagonului 10-70 007
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_10-Marcajnumeralsiliteralalvagonului10-70007_resize_zps3f2661d9

Vagon 10-70 salon cu scaune de clasa I
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_11-Vagon10-70saloncuscaunedeclasaI_resize_zpsf0034f82

Panou de control al vagonului 10-70
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_12-Panoudecontrolalvagonuui10-70_resize_zps61508fe1

Confort de clasa I
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_13-ConfortdeclasaI_resize_zpsb621510a


Înaintând spre capătul trenului, am ajuns şi într-un vagon business ce oferă bar, locuri pentru clasa IA (Exclusive) şi pentru clasa IB (Standard). Constructorul de vagoane a exagerat cu măsura şi a montat scaune din piele, LCD-uri în tetierele scaunelor, control digital al poziţiei scaunelor, conectare audio jack pentru ascultarea propriilor posturi de muzică sau filme selectate de pe tastatura LCD-ului. Acest vagon a fost unul din seria 85-76 şi a făcut parte din trenul intercity Bucureşti Nord – Oradea.

Marcaj numeral al vagonului Business 85-76
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_14-MarcajnumeralalvagonuluiBusiness85-76_resize_zps52ea9188

Fotolii confortabile și acces la display LCD pentru călătorii clasei Business
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_15-FotoliiconfortabilesiaccesladisplayLCDpentrucalatoriiclaseiBusiness_resize_zps801f5d6c

Scaune pentru clasa 1B (Business standard)
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_16-Scaunepentruclasa1BBusinessstandard_resize_zps1790c3d1

Barul vagonului Business
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_17-BarulvagonuluiBusiness_resize_zps8a6ec16e


De asemenea, am observat pe faţă laterală a unui vagon că scria tipul de vopsea folosit pentru interior este epoxidic, în timp ce pentru exterior s-a folosit vopsea poliuretanică.

Vagon de clasa a II-a cu bar-bistro 89-87 la Trenul InterCity București – Oradea
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_18-VagondeclasaaII-a89-87laTrenulInterCityBucuresti-Oradea_resize_zpsb062cbc8

Treptele vagonului B6
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_19-TreptelevagonuluiB6_resize_zps79a937ce

Tipul de vopsea folosită pentru vagonul 89-87
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_20-Tipuldevopseafolositapentruvagonul89-87_resize_zpsbf2e3565

Chiuveta din grupul sanitar al vagonului 89-87
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_21-Chiuvetavagonului89-87_resize_zps70a46d6b


Următoarea noastră ţintă a fost un vagon bar-bistro. Aici spaţiul este dedicat special consumării de băuturi răcoritoare, cafele şi alte bunătăţuri, călătorii beneficiind de scaune individuale şi fotolii care oferă confort ridicat. Spaţiul călătorilor este dedicat unei călătorii plăcute şi, în cazul meu, poate de neuitat. Spun asta deoarece preţurile alimentelor şi băuturilor de aici sunt destul de mari, însă bănuiesc că cine îşi permite o călătorie de clasa I până la Cluj-Napoca, Baia Mare sau Viena, nu se va sfii să plătească 5 lei pentru o cafea, 10 lei pentru un baton de ciocolată sau 50 de lei pentru un whiskey de calitate. Să nu uităm că la fiecare bar se ofereau mai multe cărţi de ultimă oră, disponibile pentru călători în orice moment.

Nu cred că mai merită să menţionăm de uşi automate, aer condiţionat, becuri economice, scaune confortabile şi aşa mai departe.

Aş vrea să amintesc că, trenul, fiind pe punctul de plecare, dădea dovadă de o *urăţenie fără cusur.

Însoțitorul de vagon salon cu bar-bistro
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_30-Insotitoruldevagonbar-bistro_resize_zps86af755c

Lectură în tren - Tolkien sau Meyer
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_31-Lecturaintren-TolkiensauMeyer_resize_zps3d5f1e5b

Fotoliile vagonului 89-87
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_32-Fotoliilevagonului89-87_resize_zps16a3221f

Culoarul vagonului salon cu bar-bistro
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_33-Culoarulvagonuluibar-bistro_resize_zpsf34d4c9c

Taburet din vagonul bar-bistro
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_22-Taburetdinvagonulrestaurant_resize_zps8235dd4b

Vagon 89-76 bar-bistro WRlee
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_28-Vagon89-76bar-bistroWRlee_resize_zpsbcc7bef7

Plăcuța de identificare a vagonului 89-76 reconstruit la Astra Vagoane Arad după licență Alstom
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_29-Placutadeidentificareavagonului89-76reconstruitlaAstraVagoaneAraddupalicentaAlstom_resize_zpsd835729f

Cineva se ocupa să pună și flori în vagoanele de călători, nu?
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_23-Cinevaseocupasapunasifloriinvagoaneledecalatorinu_resize_zpsbd7f15f6

Canapeaua portabila din vagonul 89-76
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_24-Canapeauaportabiladinvagonul89-76_resize_zps5fcc74dd


Am ieşit pe rampa de revizii şi am zărit în depărtare trenul accelerat Bucureşti Nord – Rodna Veche. Era compus din vagoane roşii pe boghiuri Minden-Deutz.

Vagoane de călători ce compuneau Acceleratul Rodna Veche - București Nord din Revizia Grivița
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_26-VagoanedecalatoricecompuneauAcceleratulRodnaVeche-BucurestiNorddinReviziaGrivita_resize_zpsa6b6e213

Linii cu canal pentru revizia vagoanelor de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_27-Liniicucanalpentrureviziavagoanelordecalatori_resize_zps876bfad7


Am ieşit din revizie şi am admirat sunetul unui motor Maybach cu 6 cilindri în linie, aparţinând locomotivei 80-0103-4, care completează lista de vehicule motoare de tracţiune din incinta societăţii. Ziua precedentă am văzut modelul 80-0100-0, iar astăzi am mai remarcat la manevră maşina 80-0620-7.

Vagon de călători la Trenul Rapid București Nord – Iași
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_34-VagondecalatorilaTrenulRapidBucurestiNord-Iasi_resize_zps077e9147

Locomotiva LDH125 – 620
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_35-LocomotivaLDH125-620_resize_zps2f58afab

Aspect frontal al locomotivei diesel-hidraulice de 1250 de cai putere
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_36-Aspectfrontalallocomotiveidiesel-hidraulicede1250decaiputere_resize_zps4e8957fb

Locomotiva diesel-hidraulică 80-0103-4
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_37-Locomotivadiesel-hidraulica80-0103-4_resize_zpsb5a84c85

Cabina de conducere a locomotivei diesel-hidraulice de 1250 CP
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_38-Cabinadeconducerealocomotiveidiesel-hidraulicede1250cp_resize_zps82e0c737


După un moment de recreație în sunetul cilindrilor uriaşi ai locomotivei, am poposit în atelierul pentru reparat şi probat distribuitoare de frână. Aici lucrau o mână de oameni care ne-au vorbit frumos despre sarcinile pe care le aveau de îndeplinit. Fiecare tehnician avea câte o menghină, pe care era plasat un distribuitor şi care era suflat, *urăţat, uns şi aşa mai departe. Odată terminat, distribuitorul avea să fie probat într-o altă cameră unde exista un aparat de mari dimensiuni dotat cu robinet KD-2 şi care înregistra pe o bandă presiunile suportate. Mi-a plăcut, de asemenea, că spaţiul era amenajat cu scheme şi planşe de informare a sistemelor de frânare.

Atelier de reparat distribuitoare de aer  pentru vagoane de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_39-Atelierdereparatdistribuitoaredeaerpentruvagoanedecalatori_resize_zps7dd7f732

Ștand de probă pentru probarea robinetelor Knorr D2 (KD2 – robinetul mecanicului)
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_40-StanddeprobapentruprobarearobinetelorKnorrD2_resize_zps14d74aea

Ștand pentru probarea distribuitoarelor de aer
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_41-Standpentruprobareadistributoarelordeaer_resize_zps6ec11df6

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_42-_resize_zps81767002

Distribuitoare de aer pentru probat
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_43-Distribuitoaredeaerpentruprobat_resize_zps7b8a9136

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_44-_resize_zps89eed0b8


Aceasta a fost ziua de practică, urmând ca împreună cu doi colegi de-ai mei, pasionaţi şi ei la fel ca mine, să mergem în gară să admirăm bestiile feroviare de 2.100, peste 6.000 sau 8.000 de cai.

După terminarea zilei de practică, am purces către gară!
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_45-Dupaterminareazileidepracticaampurcescatregara_resize_zpsad876a8b
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeJoi 29 Aug 2013, 18:43

Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar”
Jurnal de student – ziua III: 9 iulie 2009


În această zi ne-am întâlnit cu toți studenții de la MR pe strada Dej, unde am avut acces într-o altă secţiune a reviziei de vagoane, care era dotată cu canale de reparaţii şi vinciuri pentru ridicarea vagoanelor de călători în vederea schimbării boghiurilor şi a remedierii defectelor apărute pe parcurs.

În drum spre locul unde aveam să poposim, am văzut osii montate care prezentau defecte, ca de exemplu: locuri plane, fusuri de osie stricate.


Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_1-CutiadeosiesisuspensiaprimaralaosiaunuiboghiuY32RS_resize_zps274ff150

Vagon de călători aflat pe canalul de revizie
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_2-Vagondecalatoriaflatpecanalulderevizie_resize_zps29d142cd

Marcaj numeral al unui vagon de călători B11 21-86 036
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_3-MarcajnumeralvagondecalatoriB1121-86036_resize_zps28b79ad0

Blee 20-76 060
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_4-MarcajnumeralvagondecalatoriBlee20-76060_resize_zps66f0b969

19-76 015
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_5-Marcajnumeralvagondecalatori19-76015_resize_zps2803974f

Osie montată cu fusul de osie defect
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_6-Osiemontatacufusuldeosiedefect_resize_zps6b6b41ed

Automotor seria 79-0002-0 construit de Uzinele 23 August București care a circulat pe ruta București - Snagov Plaje
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_7-Automotorseria79construitdeUzinele23AugustBucuresticareacirculatperutaBucuresti-SnagovPlaje-2_resize_zps5dca869e

Boghiu Y32RS capabil de 160 km/h
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_8-BoghiuY32RScapabilde160kmh_resize_zpscfec7043


După părerea mea, aici mi-a plăcut cel mai mult, deoarece am intrat pe sub vagoane şi d-nul profesor ne-a făcut să înţelegem anumite comportamente ale boghiurilor în timpul deplasării în curbel, ale frânei şi ale pieselor aparatului de tracţiune, legare și ciocnire.

Vagon CFR Călători dedicat transportului bicicletelor
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_9-VagonCFRCalatoridedicattransportuluibicicletelor_resize_zpsce151ab7

Boghiu GP 200 S al vagonului DWA
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_10-BoghiuGP200SalvagonuluiDWA_resize_zps41215380


Am remarcat, de asemenea, că unele boghiuri de aici erau construite în Germania de către o fabrică de profil - Deutsche Waggonbau GmbH. Cutiile de osie erau vopsite cu tipul de ulei / unsoare care trebuia folosit, iar fusurile de osie erau notate corespunzător cu plachete şic şi număr galben. Am vorbit despre suspensia primară, cea care se ocupă de suspensia pe roată, apoi despre suspensia secundară, cea care atenuează şocurile mecanice apărute între cutia vagonului şi boghiu.

Plăcuța fabricantului Deutsche Waggonbau GmbH
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_11-PlacutafabricantuluiDeutscheWaggonbauGmbH_resize_zps21ebba3b

Suspensia primară a osiei boghiului GP 200 S
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_12-1-SuspensiaprimaraaosieiboghiuluiGP200S_resize_zps300068c7

Arcuri elicoidale duble la suspensia primară
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_12-2-Arcurielicoidaledublelasuspensiaprimara_resize_zps3793004d

Suspensia secundară a boghiului GP 200 S
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_13-SuspensiasecundaraaboghiuluiGP200S_resize_zps72387386

Ansamblul pivot (vagon) și crapodină (traversa centrală)
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_14-Ansamblulpivotvagonsicrapodinatraversacentrala_resize_zpscf21c73d

Traversa frontală a boghiului GP 200 S
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_15-TraversafrontalaaboghiuluiGP200S_resize_zps0e9d7456

Pietrele de frecare dintre boghiu și cutia vagonului
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_16-Pietreledefrecaredintreboghiusicutiavagonului_resize_zpsab18fbc1

Amortizor hidraulic din suspensia secundară a boghiului GP 200 S
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_17-AmortizorhidraulicsuspensiasecundaraGP200S_resize_zpsebde5ecf

Arcurile elicoidale ale suspensiei secundare de la boghiul GP 200 S
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_18-ArcurileelicoidalealesuspensieisecundaredelaboghiulGP200S_resize_zpsab717103


Ni s-a zis, totodată, despre amortizorul uscat şi amortizorul cu ulei, am discutat despre avantajele şi dezavantajele dintre ele, am învăţat cum să deosebim un boghiu GP-200 faţă de un Minden-Deutz. Ajunşi dedesubt, am identificat componentele boghiului, am vorbit despre frâna electromagnetică, cum şi când funcţionează ea, explicaţiile primite ajungând departe undeva, în adâncul sufletului meu. Mulţumesc, pe această ocazie, d-nului profesor şi d-nei profesoare, care au avut grijă ca fiecare imagine de boghiu sau de simbol înscris pe vagon să capete înţeles şi însemnătate pentru mine.

Patina electromagnetică de la boghiul GP 200 S
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_19-PatinaelectromagneticadelaboghiulGP200S_resize_zps575d3187

Patina electromagnetică cu bobinele aferente
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_19-2-Patinaelectromagneticacubobineleaferente_resize_zps829857ca

Detaliu cu patina electromagnetică
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_19-3-Detaliucupatinaelectromagnetica_resize_zps17f5ed7c


Am învăţat, de asemenea, cum se aşează tampoanele între vagoanele de călători şi cum se aşează tampoanele între vagoanele de marfă, cum se cuplează semiacuplările de aer şi ce rol au fiecare dintre ele (5 bar şi 10 bar). Am văzut unde se află priza electrică şi, de asemenea, am discutat despre avantajele şi dezavantajele procedeului de frânare pe disc contra procedeului de frânare prin saboţi.

Aparat de legare și tracțiune alături de semiacuplări de aer Akerman
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_20-AparatdelegaresitractiunealaturidesemiacuplariAkerman_resize_zps7486b386

Mufă electrică de conectare a conductei electrice de 1500 V
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_21-Mufaelectricadeconectareaconducteielectricede1500V_resize_zpsc817bcfc

Osia propriu-zisă și timoneria de frână
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_22-Osiapropriu-zisasitimoneriadefrana_resize_zps5279b70e

Roata monobloc și arcurile elicoidale ale suspensiei primare
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_23-Roatamonoblocsiarcurileelicoidalealesuspensieiprimare_resize_zps566d9289


La mijlocul vagonului, pe dedesubt, se află inima sistemului de frânare la vagon, unde fiecare ţeavă a fost construită astfel încât vagonul să ştie să frâneze în timp util şi fără ca roata să se blocheze, ci să se rostogolească.

Discul de frână autoventilat
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_24-Disculdefranaautoventilat_resize_zpsff8e57c5

Cilindrul de frână, timoneria și discul cu garnitura (plăcuța) de frână
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_25-Cilindruldefranatimoneriasidisculcuplacutadefrana_resize_zps00dec5f1

Suspendarea patinei electromagnetice la o distanță standard de ciuperca șinei
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_26-Suspendareapatineielectromagneticelaodistantastandarddeciupercasinei_resize_zps32c416c8

Vagon de călători 19-83 în Revizia Grivița
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_27-Vagondecalatori19-83inReviziaGrivita_resize_zpsbd8ade80

Boghiu Y32RS al vagonului 19-83 de clasa I
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_27-2-BoghiuY32RSalvagonuluideclasaI_resize_zps6d2c1218

Rezervoare de aer din componența instalației de frână de pe un vagon de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_28-Rezervoaredeaerincomponentainstalatieidefranadepeunvagondecalatori_resize_zps62ed7615

Leviere de comandă ale regimului de frânare (P-G-R), precum și un robinet de izolare a frânei cu aer comprimat
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_29-LevieredecomandaaregimuluidemersP-G-Rprecumsiunrobinetdeizolareafranei_resize_zpsc486f0d5

Robinetul de izolare a frânei cu aer comprimat
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_29-2-Robinetuldeizolareafraneicuaercomprimat_resize_zpsf81a6c35


În timp ce alţi colegi de-ai mei au intrat sub vagon, am mers alături de d-na profesoară şi am înţeles rolul amortizoarelor, rolul suspensiei şi anumite considerente despre regimul de alimentare al vagoanelor şi posibilitatea circulării lor în străinătate.

Osie montată cu roți și discuri de frână
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_30-Osiemontatacurotisidiscuridefrana_resize_zpsc95f36a3

Date tehnice despre o sursă statică de tensiune la un vagon de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_31-DatetehnicedespreoSursastaticadetensiunelavagondecalatori_resize_zpsc0c23535

Detaliu cu boghiul Y 32 RS
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_32-DetaliucuboghiuY32R_resize_zps7f686326

Cutia de osie și suspensia primară la osia unui boghiu Y32RS
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_33-CutiadeosiesisuspensiaprimaralaosiaunuiboghiuY32RS_resize_zps5ce95ed1

Plăci din arc cu rol de fixare pe direcție longitudinală a cutiei de osie a unui boghiu Minden-Deutz
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_34-PlacidinarccuroldefixarepedirectielongitudinalaacutieideosieaunuiboghiuMinden-Deutz_resize_zpsba6aa5be

Patină electromagnetică montată pe un boghiu Minden-Deutz
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_35-PatinaelectromagneticamontatapeunboghiuMinden-Deutz_resize_zps40127f5c

Bateriile de acumulatori la un vagon de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_36-Bateriiledeacumulatorilaunvagondecalatori_resize_zpsf9334237

Ușa laterală de acces în vagonul de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_37-Usadeaccesinvagonuldecalatori_resize_zps3391e784

Boghiu Y32R capabil de 200 km/h
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_38-BoghiuY32Rcapabilde200kmh_resize_zpsde26b657


Pe rampa de verificare a reviziei am văzut un vagon de culoare roşie cu seria 61 53 21 90 025 – 5, pus pe boghiuri Y32R cu frână electromagnetică şi cu o viteză maximă de 200 km/h. Am rămas plăcut surprins să aflu că boghiul a fost construit în 1998 la Arad, cu licenţă De Dietrich Franţa. Acest lucru mi-a dovedit, încă o dată, că România, deşi calea ferată românească este subfinanţată într-un mod nesimţit, totuşi firme ca Astra Vagoane Arad, Remarul Paşcani, Remarul Cluj-Napoca, Softronic Craiova şi multe alte firme reuşesc să se remarce prin produsele construite.

Vagon 21-90
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_39-Vagon21-90_resize_zpsa03b3fae

Boghiu Y32RS al unui vagon de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_40-BoghiuY32RSalunuivagondecalatori_resize_zps8bd28779

Baterii de acumulatori pentru vagoane de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_41-Bateriideacumulatoripentruvagoanedecalatori_resize_zps840d4a78

Marcaj numeral și literal al unui vagon 89-87
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_42-Marcajnumeralsiliteralalunuivagon89-87_resize_zps3ef971c4

Continuitate electrică, mecanică și pneumatică între două vagoane de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_43-Continuitateelectricamecanicasipneumaticaintredouavagoanedecalatori_resize_zpseb51a548

Vagon de călători 10-70
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_44-Vagondecalatori10-70_resize_zps600d6e19

Vagon 19-83 cu diferite leviere de control
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_45-Vagon19-83cudiferitelevieredecontrol_resize_zps59d61ffd

Mâner de acționare a ventilului de descărcare rapidă din camera de comandă a distribuitorului de aer
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_46-Manerdeactionareaaventiluluidedescarcarerapidadincameradecomandaadistribuitorului_resize_zps818aa6bc

Vinci pentru ridicarea cutiei vagonului de călători
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_47-Vincipentruridicareacutieivagonuluidecalatori_resize_zpsdfe01daa

Osii montate cu cutii de osie pe ele
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Th_48-Osiimontatecucutiideosiepeele_resize_zps7e36bee7
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20105
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24859
Data de inscriere : 17/08/2011

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeJoi 29 Aug 2013, 22:17

Mai sus e un boghiu Y32R. Y32RS nu are amortizor antişerpuire.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeVin 30 Aug 2013, 10:43

Posibil, aici pe site am găsit că boghiurile Y32R sunt pentru vagoanele de 200 km/h, iar Y32RS - boghiuri de până la 160 km/h.

Mai știam că Y32RS - fără patină electromagnetică (160 km/h) și Y32R - cu patină electromagnetică (200 km/h)

Acum nu știu de unde a venit notația ”S”, ești sigur că vine de la ”șerpuire”?


Ultima editare efectuata de catre mishu88 in Vin 30 Aug 2013, 11:04, editata de 1 ori
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20105
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24859
Data de inscriere : 17/08/2011

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeVin 30 Aug 2013, 11:00

Y 32 RS a fost conceput pentru a se monta sub cutii vechi (adică de 20-50 şi 20-47/57, vezi 20-83/76 şi 20-81), care nu permit prinderea unui amortizor anti-şerpuire. Viteza maximă e 160 km/h, pentru că la viteze mai mari te dă jos şerpuirea.
La Y 32 R poţi avea viteza maximă 160 sau 200, în funcţie de echiparea cu patină electromagnetică.

Y 32 RS
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Tn_50%2053%2020-83%20013-4-R680%28Ct-BucN%29-BucN-002

Y 32 R
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Tn_61%2053%2084-90%20001-0-BucN-007

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 35
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6770
Data de inscriere : 12/02/2009

Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitimeVin 30 Aug 2013, 11:17

Ok, mulțumesc de precizare! E prima dată când aud/iau la cunoștință explicația.
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
Continut sponsorizat





Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Empty
MesajSubiect: Re: Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]   Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009] Icon_minitime

Sus In jos
 
Practica studenteasca la Grivita Bucuresti [2009]
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» ZILELE FEROVIARE 2009 BUCURESTI-ROMANIA 6-8 OCTOMBRIE 2009
» Bucuresti 29 ianuarie 2008 1 ianuarie 2009
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125)
» Depouri si remize

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: