Numarul mesajelor : 28 Localizare : Antwerpen; Belgia Reputatie : 1220 Data de inscriere : 16/02/2021
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Mier 17 Feb 2021, 02:15
apmatei a scris:
Salut.
Saptamana trecuta am fost in vizita in Belgia. Am calatorit destul de mult cu trenul si mai jos gasiti cateva poze si idei pe marginea lor.
Belgia este o tara mica si cu trenul faci cam 3.5-4 ore de la sud la nord. Infrastructura este foarte buna, mersul trenurilor este cadentat si ai de unde alege cu ce sa calatoresti.
Am aterizat cu avionul pe aeroportul Charleroi Sud iar de acolo am luat autobuzul A pana la gara Charleroi Sud. Drumul a durat cam 15 minute si a costat 5 EURO/persoana.
In gara mi-am cumparat un RailPass.
Costa 76 de EURO si iti permite sa efectuezi 10 calatorii. Trebuie doar sa treci tu cu pixul ziua, data, statia de pornire si statia de destinatie. O calatorie este valabila si daca folosesti trenuri de legatura. Poate sa fie un tren, poate sa fie patru trenuri, nu are importanta. De asemenea, pot calatori mai multe persoane cu un singur RailPass. De asta eu am de doua ori fiecare calatorie.
Dpdv al costului, un RailPass este foarte bun. De exemplu, primele si ultimele doua drumuri m-ar fi costat 60 EURO daca luam bilete normale. Dupa calculele mele, toate calatoriile de pe el m-ar fi costat 170 EURO daca le luam normal.
Asta este singura poza pe care am reusit sa o fac garii din Charleroi. Gara de marime medie, curata, cu magazine si cafenele in ea, dar si plina de politisti si soldati inarmati ca in Call of Duty.
Trenul cu care am calatorit pana in Antwerp. Este un model Desiro ML construit de Siemens. Belgienii au cam 100 de trenuri Desiro ML si din cate am inteles sunt foarte nemultumiti de ele. Initial au vrut sa comande 300, dar dupa primele livrari au realizat ca se strica foarte des si au anulat restul comenzii. Cica a fost un scandal urias in Belgia pe tema asta.
Cateva poze de pe drum spre Antwerp:
Calea ferata din imagine este folosita de tramvaiele din oras. De la iesire din gara si pana aici, calea de rulare a tramvaielor ba era pe sub calea ferata a trenului ba peste ea.
Asta este un afis prezent in toate garile din Belgia. Textul lui spune "Cumparati-va bilet inainte de a va urca in tren, este logic!". Pana la 1 februarie puteai sa iti cumperi bilet si din tren, de la nas, dar de la 1 februarie s-a schimbat regulamentul si orice bilet cumparat in tren costa cu 7 EURO mai mult. Avand in vedere ca biletele costa cam intre 5 si 14 EURO, este clar ca NMBS/SNCB doreste sa elimine complet obiceiul acesta si sa invete lumea sa cumpere bilet de la case.
Acesta era ecranul din tren care iti spunea unde esti, care este statia urmatoare, daca exista intarziere s.a.m.d. Fiecare tren avea 4 astfel de ecrane: 2 in directia de mers, 2 in directia inversa. Dupa cum vedeti in ultima poza, cand ajungeai intr-o statie iti spunea si ce legaturi aveai: directia, ora si peronul.
Alte poze de pe drum:
Ma opresc putin la poza asta ca sa va povestesc cateva. In primul rand, desi nu se vede foarte clar, afisul ala verde este un laitmotiv in Belgia. Pe el scrie "Ceva suspect? Suna la 0800....". Abunda Belgia de acest mesaj si-l vezi peste tot. Inclusiv pe bilete (daca va uitati la poza RailPass-ului, e jos in dreapta). Apoi, langa afis sunt 2 cutiute. Nu stiu exact cum se numesc dar stiu ca dupa ce nasul fluiera plecarea, se ducea la cutiuta, invartea o cheie in ea si apoi pleca trenul. Si chestia asta se intampla in fiecare gara.
Continuam cu intrarea in Bruxelles plus un tren care pleca din Bruxelles Central.
Trenul avea locomotive SNCB/NMBS HLE 18 (Siemens ES60U3). Gara centrala era subterana si nu am putut sa fac poze deoarece totul se reflecta in geam.
Cateva poze si din Antwerp:
Gara din Antwerp are 4 nivele: +1 (6 linii), 0 (nicio linie, dar aici gasesti casele de bilete + magazine), -1 (4 linii capat) si -2 (4 linii care trec pe sub gara). Trenul de la Charleroi ajunge la -2. De obicei liniile din capete sunt folosite pentru trenuri care au destinatie finala Antwerp, in timp ce liniile din centru (cele din poza 3) sunt pentru trenurile care trec prin Antwerp.
Alte poze din gara Antwerp:
Pe langa Antwerp, am mai ajuns si in Brugge si in Gent.
Poze cu gara din Brugge:
Poze cu gara Gent-Sint-Pieters:
Cam astea sunt toate pozele pe care le-am facut.
Salut
Trenurile Desiro au avut probleme cu ușile la început sau se defectatu la fiecare 80000 de kilometri. NMBS nu a anulat comanda, ci pur și simplu a oprit-o până când problemele au fost rezolvate. Asta sa întâmplat și livrările lui Desiro au continuat. În prezent, 305 de unități sunt în Belgia (numerotate de la 08001 la 08210 și de la 08501 la 08595). 08001 - 08210 poate funcționa pe 3 KV, 08501 până la 08595 poate funcționa pe 3 KV și 25 KV. Aceste trenuri sunt în prezent unele dintre cele mai bune trenuri din Belgia.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23452 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Mier 17 Feb 2021, 12:10
Folosite ca trenuri IC pentru ca în Belgia toate trenurile oferă cam același confort în afara de AM96 O sa vina noile M7 folosite atât ca rame electrice cât și ca garnituri pushpull Ce părere ai de automotoarele 41?
TGV 4515
Numarul mesajelor : 28 Localizare : Antwerpen; Belgia Reputatie : 1220 Data de inscriere : 16/02/2021
Subiect: verjaardag Mier 17 Feb 2021, 20:10
Adrian78 a scris:
Folosite ca trenuri IC pentru ca în Belgia toate trenurile oferă cam același confort în afara de AM96 O sa vina noile M7 folosite atât ca rame electrice cât și ca garnituri pushpull Ce părere ai de automotoarele 41?
Salut
M7 a venit deja, dar nu am mers încă cu el. Am mers o singură dată cu automotrul 41, mi s-a părut bine. Confortul a fost bun, el poate accelera și frâna rapid (parerea mea). Locuiesc în Anvers și, din păcate, aceste trenuri (41) vor dispărea din Anvers în această vară. 41 rulează doar pe o route de la Anvers: Anvers Hamont. Această linie va fi electrificată în această vară. De aceea acest tren nu va mai veni la Anvers.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23452 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Mier 17 Feb 2021, 22:51
M7 a intrat in regim comercial?Am inteles ca sa Am vazut teste doar cu un vagon cu post de conducere o locomotiva si un vagon motor. Sunt curios unde or sa ajunga 41
TGV 4515
Numarul mesajelor : 28 Localizare : Antwerpen; Belgia Reputatie : 1220 Data de inscriere : 16/02/2021
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Joi 18 Feb 2021, 00:39
Adrian78 a scris:
M7 a intrat in regim comercial?Am inteles ca sa Am vazut teste doar cu un vagon cu post de conducere o locomotiva si un vagon motor. Sunt curios unde or sa ajunga 41
Da, M7 a intrat in regim comercial. Din păcate nu pot sa pun un link cu un videoclip, pot face acest lucru numai după 7 zile de la înregistrare. 41 va ajunge pe rutele Mol-Hasselt, Charleroi-Erquelinnes, Ronse-Gent-Eeklo si Gent-Geraardsbergen.
TGV 4515
Numarul mesajelor : 28 Localizare : Antwerpen; Belgia Reputatie : 1220 Data de inscriere : 16/02/2021
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Mar 23 Feb 2021, 22:37
Adrian78 a scris:
M7 a intrat in regim comercial?Am inteles ca sa Am vazut teste doar cu un vagon cu post de conducere o locomotiva si un vagon motor. Sunt curios unde or sa ajunga 41
Aici un link cu vagoanele tractate: https://www.youtube.com/watch?v=Hxdp3-HPmE0 și aici un link cu vagoanele motorizate (acestea sunt încă pentru test): https://www.youtube.com/watch?v=iTsO3Q6HmMA
TGV 4515
Numarul mesajelor : 28 Localizare : Antwerpen; Belgia Reputatie : 1220 Data de inscriere : 16/02/2021
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Mar 23 Feb 2021, 22:48
pentru cei care doresc să știe mai multe despre trenurile belgiene, trimiteți un mesaj privat
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23452 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Mier 24 Feb 2021, 01:24
Si M6 raman asa cu HL18? Arata foarte misto vagoanele trailer M7
TGV 4515
Numarul mesajelor : 28 Localizare : Antwerpen; Belgia Reputatie : 1220 Data de inscriere : 16/02/2021
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Mier 24 Feb 2021, 01:53
Adrian78 a scris:
Si M6 raman asa cu HL18? Arata foarte misto vagoanele trailer M7
M7 rulează pe tronsonul Eupen - Ostend, împreună cu vagoane I11 și HLE 18 Da, M6 va ramane cu HLE 18, pot circula și cu HLE 19 și HLE 27
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8292 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12898 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Vin 12 Mar 2021, 21:56
Nu doar CFR-ul are talentul sa o dea de gard cu clasa I. SNCB-ul reuseste sa-si bata joc mult mai rau, iar asta nu e putin lucu.
TGV 4515
Numarul mesajelor : 28 Localizare : Antwerpen; Belgia Reputatie : 1220 Data de inscriere : 16/02/2021
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Vin 12 Mar 2021, 22:07
Adirmvl a scris:
Nu doar CFR-ul are talentul sa o dea de gard cu clasa I. SNCB-ul reuseste sa-si bata joc mult mai rau, iar asta nu e putin lucu.
La ce te referi?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8292 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12898 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Vin 12 Mar 2021, 22:18
Scaune ca la clasa a II-a.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18075 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23452 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: NMBS/SNCB - Belgia Lun 14 Iun 2021, 19:42