Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Rame TE din Romania,seria 26-17

In jos 
+84
Simo1971
dan tm
mielutu zburator
tcm
Katalyn
florin.lifticariu
M.I.C.I.
92Dragos
Cont.dezactivat
Tomi13leu
halmarius
Vitosa
TVlad
KOSTYK
cipi muntean
Sergiu rmn
Hurricane
Dutzu
Katalin4653
Radu.B
lapsanszkitamas
Goanga
rizelgeorgel2004
Adirmvl
marius_catalin84
EuroNight
kuepall
andreiutzu
cardinal
Radu Tudor
cstefan
Andrey_tm
Stere Serban
didinul
mishu_edm
Dr2005
AndiCFR
Teodor
Nk11
AlexD
LanceR
Luna
Marius
Cosmin5
Balto
DUAL
The Legend
Horea36
get.
cont dezactivat .
catalinu'
George
Adrian78
lovekomotive
decward
mureseanu_976
ATM
ldh80
19jimmy84
Gabry Gabriel
VeV
Boracik
AMX 97-0548-4
stegaru
bogdan srl
pisti91
mishu88
MariusM
srazvi
cortexedge
cont inactiv
Nesebar
FeroFan97
didi
Norbi
KQQ
alex.alexus.tm
kristi kkk
COSTACHE MIHAIL
tudor_vl
razwy
Lde 2100
Stratan-Tttggvv
myster2008
88 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 31, 32, 33  Urmatorul
AutorMesaj
Simo1971




Numarul mesajelor : 20
Reputatie : 2863
Data de inscriere : 30/07/2016

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeLun 05 Sept 2016, 18:03

Nu prea am mai văzut așa vagoane pe rute de tren
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
Andrey_tm


Numarul mesajelor : 5864
Reputatie : 11461
Data de inscriere : 08/09/2011

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeLun 05 Sept 2016, 19:16

Asta pentru că nici nu mai circulă acest tip de vagoane.
Sus In jos
alex_trs




Numarul mesajelor : 38
Localizare : Oradea
Reputatie : 4152
Data de inscriere : 05/02/2013

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeLun 21 Mai 2018, 22:51

Ieri (21.05) am gasit o rama TE in "atelierul" pentru vagoane din gara Cluj-Napoca. Astazi, rama nu mai era acolo. Are cineva idee care care ar putea fi scopul acestei manevre?

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 20180520_142811
Sus In jos
get.




Numarul mesajelor : 165
Reputatie : 5054
Data de inscriere : 24/12/2010

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: 26-19   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeVin 04 Ian 2019, 03:59

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 12-PR-bhp-50_51_26_19_574-0-foto3-parowe-grzanie
un 26-19 polonez; ahh ce caldura baga santa
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12483
Data de inscriere : 16/07/2014

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeMier 03 Apr 2019, 22:19

putina istorie a cuplurilor etajate TE

Sus In jos
Amiralul




Numarul mesajelor : 845
Reputatie : 6330
Data de inscriere : 12/06/2009

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeMar 26 Ian 2021, 18:39

https://caon.ro/vagon-in-flacari-la-oravita-2/2382143/
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 272
Reputatie : 4281
Data de inscriere : 21/05/2013

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeJoi 13 Mai 2021, 15:42

Am avut drum zilele astea prin Maneciu si mi-am amintit cu nostalgie de o calatorie pe care am facut-o in anii 80 cand eram copil cu un tren compus din reme TE de la Ploiesti Sud la Maneciu. Lasand la o parte nostalgia pentru perioada anilor 80 cand toate garile erau pline de trenuri si calatori, nici atunci si nici acum nu am inteles logica acestor rame TE. De peste 100 de ani vagoanele sunt proiectate cu trecere intre vagoane la ambele capete. La trenurile automotor cum ar fi Desiro mai are o logica ideea de rama. Dar la niste vagoane cu etaj, care oricum nu erau folosite in perioada aceea o singura rama pe tren ideea de a nu putea trece prin interiorul vagoanelor intre toate vagoanele trenului mi se pare stupida. Mai ales ca existau suficiente vagoane cu etaj "clasice" care au comunicare intre vagoane pe la ambele capete si erau folosite atunci ca si acum la trenurile locale. Pe langa acest dezavantaj evident, mai este si problema defectarii unui vagon. Un vagon obisnuit defect poate fi inlocuit usor ,un vagon din o rama defect face inutilizabila toata rama de doua vagoane. Ma bucur ca nu a avut nimeni ideea sa modernizeze aceste rame, ar fi fost o idee mai tampita decat ramele TE in sine. Ultimele rame TE daca mai exista ar merita sa fie expuse intr-un muzeu al cailor ferate romane sau macar intr-o gara.
PS
Dupa ce am examinat mai atent pozele cu ramele TE, vad ca exista si configuratia de rama X4 cu vagoanele terminale la capat si cu doua vagoane centrale care au comunicare la ambele capete. Ok asta este putin mai logic dar chiar si asa ramane problema defectarii unui singur vagon care produce inutilizarea intregii rame.
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8106
Data de inscriere : 18/03/2011

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeJoi 13 Mai 2021, 21:02

Chiar au fost modernizate cateva exemplare, sunt TE Acvila si nu as zice ca sunt chiar rele.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20082
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24828
Data de inscriere : 17/08/2011

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeVin 14 Mai 2021, 00:41

Toate TE-urile erau din start gândite să lucreze în rame de minimum 2 bucăţi, adică vagoanele a şi b de capete şi un număr de vagoane intermediare - la noi au fost doar c şi d intermediare, ordinea a fost a - c - d - b. Pe la nemţi şi polonezi s-au văzut şi rame cu 2 vagoane şi cu 5, bănuiesc că or fi fost şi cu 3.
Bine, întreaga idee de TE era să funcţioneze ca rame push-pull, cu post de conducere la un capăt (similar RIO de la SNCF de ex.), nemţii testaseră asta încă de pe vremea aburoaselor (în fine, acolo era un mecanic cu un telefon conectat la locomotivă, care comunica cu personalul de pe aburoasă). Exemplu din RDG de TE cu 5 vagoane şi post de conducere: https://en.wikipedia.org/wiki/Push%E2%80%93pull_train#/media/File:Bf_Rochlitz,_Doppelstockgliederzug.jpg

Primele astfel de vagoane au apărut în 1935 - https://de.wikipedia.org/wiki/Doppelstock-Stromlinien-Wendezug_der_LBE - deci putem spune că proiectul e contemporan cu Malaxele noastre. Evident, a suferit modificări, de ex. primele vagoane aveau boghiurile intermediare tot cu 2 osii, a mai existat o seria cu boghiuri tot pe 2 osii, dar cu altfel de vagoane: https://www.bahnbilder.de/bilder/potsdam-30483.jpg

La CFR a existat doar varianta cu 4 vagoane şi cu boghiuri intermediare cu 3 osii (atât vagoane cu capăt torunjit, cât şi cu capăt drept) şi doar aşa au circulat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8772
Reputatie : 12483
Data de inscriere : 16/07/2014

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeVin 14 Mai 2021, 10:24

E corecta denumirea de rame pentru tipul ăsta de vagoane?

Ele erau numite tehnic , cuplu etajat TE, asa apareau in livrete.

Normal ca s-a cautat capacitate mare de transport, asa ca s-a ajuns la cupluri etajate. Abia mai tîrziu a fost nevoie sa cupleze cuplurile intre ele si nu puteai trece dintr-un cuplu în altul sau în alte vagoane din compunere.
Plus ca asa cum remarca doctorul, erau proiectate sa fie cu post de conducere, depinde de fiecare administratie ce a ales.

Nu erau foarte defectoase ca sa necesite scoaterea unui vagon, încălzeau bine si electric si abur.Aveau capacitate mare de trasport de exemplu Cenadul sosea dimineata in Gara de Nord si pleca pînă în fabrică la UMT. Intra în fabrică și avea 2-3 opriri.

Cele mai mari trenuri vazute într-un livret postat parca aici pe forum au fost: L+4 cupluri etajate TE+L undeva pe Plopeni.

vagoanele etajate solo, au apărut tîrziu cel puțin la noi aici cred ca după 1985 în compunerea personalelor 1006, care pleca din Gara de Nord pe la 14,00, era folosit la naveta puternic de elevi. Circula la Bucuresti via Pitesti.Au fost desigur Made in DDR.

Mai tîrziu au intrat în producție la Astra Arad și au circulat pe locale.

Nerăul, Valcanii, Cenadul, Arad, Caransebes si Orsova au rămas la cupluri etajate pînă s-au scos de tot.Duceau mase mari de oameni.
Sus In jos
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2041
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6447
Data de inscriere : 25/05/2012

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeVin 14 Mai 2021, 11:22

Omul de rand mai putin cunoscator ar zice in mod natural ca Acvila e o rama sau tren etajat, dar nu "cuplu etajat".
Deci e diferenta de a vorbi mai generic (rama) sau mai specific (cuplu etajat) pentru cunoscatori in domeniu.
Ideea e ca pricepem toti oricum s-ar zice. Stim ca una e Acvila (TE), alta e o rama de la Softronic.
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Ony_x




Numarul mesajelor : 272
Reputatie : 4281
Data de inscriere : 21/05/2013

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeVin 14 Mai 2021, 12:35

Foarte interesante explicatiile, multumesc mult Dr2005 si Dan_tm. Acum inteleg care a fost logica gandita de proiectantii acestor rame / cupluri cu mult timp in urma. Este foarte simplu sa intorci o locomotiva moderna cu doua capete, ai nevoie doar de o singura linie langa linia unde este garat trenul. Dar daca ai o locomotiva cu un singur cap cum ar fi o locomotiva cu abur, ai neaparata nevoie de o placa turnanta sau de o linie in bucla ceea ce mai ales pe liniile si prin garile mici nu prea sunt posibile / rentabile. Ramele de la noi cred ca nu au avut niciuna post de conducere. Ar fi fost si complet inutil pentru ca deja cand au aparut pe la noi nu prea se mai foloseau locomotive cu abur. Un concept interesant rezultat dintr-o problema tehnica foarte reala la vremea lui dar complet inutil in prezent. Oricum pentru implementarea aceasta nu este neaparata nevoie de o rama, se putea folosi si ceva gen vagon "caboose" la sfarsitul trenului cu o cabina pentru observator. Oricum conceptul asta are niste probleme legate de siguranta, ca mecanic as fi foarte ingrijorat sa nu vad nimic in fata si sa depind de mesajele unui coleg din fata trenului.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8219
Data de inscriere : 16/01/2010

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeVin 14 Mai 2021, 13:13

Puteau si aburoasele sa remorcheze "invers", cu cosul inapoi insa din ce stiu viteza admisa era putin mai mica. E posibil ca si disiparea fumului sa fi fost mai problematica, mai ales la viteze sporite. In sensul normal de circulatie, cu cosul inainte, ecranele ecranele de fum isi faceau treaba si dirijau curentul de aer in asa fel incit fumul sa nu invaluie vagoanele insa in sens invers functionarea lor nu putea fi la fel de bine controlata.
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 272
Reputatie : 4281
Data de inscriere : 21/05/2013

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeVin 14 Mai 2021, 16:23

TVlad a scris:
Puteau si aburoasele sa remorcheze "invers", cu cosul inapoi insa din ce stiu viteza admisa era putin mai mica. E posibil ca si disiparea fumului sa fi fost mai problematica, mai ales la viteze sporite. In sensul normal de circulatie, cu cosul inainte, ecranele ecranele de fum isi faceau treaba si dirijau curentul de aer in asa fel incit fumul sa nu invaluie vagoanele insa in sens invers functionarea lor nu putea fi la fel de bine controlata.

Tehnic puteau face asta, dar din cate stiu locomotivele cu abur erau folosite doar la impingere cu spatele nu si la tractiune. Problema este cosul de fum la cativa metri de primul vagon, tot fumul are mari sanse sa intre in interiorul vagonului. Cred ca era de asemenea si periculos, cenusa fierbinte lovind vagonul putea produce incendii. Singura exceptie erau locomotivele de manevra care fiind mici si de obicei fiind folosite in gari la viteza mica, riscul sa apara asemenea probleme era mult mai mic.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitimeLun 24 Apr 2023, 06:42

Ăștia de la conducerea CFR Călători sunt niște capacități intelectuale. Cică vor să caseze locomotiva (EA527) și cuplul acvila avariate în accidentul de la Ploiești Triaj.
Întreb, în Oravița sunt două garnituri TE, nefolosite, dar modernizate, care pot fi recondiționate și si puse în circulație.
Crezi că Directorul general știe de ele? Tot trepădușii de jos sunt tartorii distrugerii!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Empty
MesajSubiect: Re: Rame TE din Romania,seria 26-17   Rame TE din Romania,seria 26-17 - Pagina 32 Icon_minitime

Sus In jos
 
Rame TE din Romania,seria 26-17
Sus 
Pagina 32 din 33Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 31, 32, 33  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Vagoane seria 26-05 Rame TE Acvila (etajate portocalii)
» AUTOMOTOARE SERIA 55 ELECTROPUTERE
» Plimbare prin Europa-Romania->Ungaria->Romania
» Întrebări şi răspunsuri
» Rame RIO-RIB Regiotrans

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-
Mergi direct la: