| | Tropa-tropa cu Mitropa | |
| | Autor | Mesaj |
---|
bondarel
Numarul mesajelor : 43 Varsta : 56 Localizare : Halta Anghelesti,judetul Giurgiu Reputatie : 4917 Data de inscriere : 23/01/2011
| Subiect: Tropa-tropa cu Mitropa Sam 28 Mai 2011, 13:56 | |
| Cu faimosul sau nume de vagon strain(Mitropa),trenul folosit de ceferisti,format din locomotiva C.F.R. Marfa+1 vagon compartimentat alearga zi de zi ,uneori ajungand conform livretului,alteori vai mama lui,uitat prin gari,intaietate avand trenurile de rang superior,cum e si normal Azi-dimineata ajunge in gara Videle neasteptat de bine. Eram pe la benzinarie,asta insemnand la o distanta mica de semnalul de iesire spre Rosiori.Am vazut Mitropa oprind si calatorii coborand.Eram sigur ca trenul a lovit pe cineva.Chiar cu riscul de a vedea ceva neobisnuit si a pierde pofta de mancare ( ) pe urmatoarele doua saptamani, m-am indreptat spre tren. Surpriza , insa...nu era nimic pe jos sa ateste vreun ranit sau mortaciune ...locomotivei , insa, ii lipsea un pantograf !! Cel din spate in sensul de mers. Iat-o cum arata , pacat ca nu am un aparat foto bun, astea-s facute cu telefonul Inca nu venise nimeni pe langa tren(comisie de ancheta) asa ca...am luat cateva imagini... Aici, un tren de marfa trecand pe langa ''bolnavioara'' Si locomotiva de fine a trenului , un Siemens Am mers pe marginea liniei, curios sa vad unde a cazut pantograful . Era cam la 40-50 metri in urma trenului , cazut intre linii. Iata-l ... O alta locomotiva, ce facea manevra de regarare , a fost pe punctul de a pierde si ea un pantograf . Pentru ca problema acolo au fost tot cei ce fura componente de la CFR, acestia subtilizand pietrele de la contragreutatea de sustinere a catenarei . Separatorul a fost deteriorat , in urma urma intrarii pantografului in piesele sale componente , iar catenara atarna , la o distanta periculoasa de sol . Circulatia pe firul spre Rosiori a fost intrerupta , pana la sosirea anchetei constatatoare a evenimentului de cale ferata . Iata si stalpul cu pricina Biata Mitropa ...si asa de-abia isi mai duce zilele... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18148 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23548 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tropa-tropa cu Mitropa Sam 28 Mai 2011, 14:23 | |
| Wow asta da ...chiar de pantograf zburat de pe locomotiva nu am auzit pana acuma daca nu era separatorul ala se rupea linia de contact.. Da acel separator ce rol are ?credeam ca se pune la intrarea in depoul gen Petrosani unde se intra cu viteze mici .. |
| | | bondarel
Numarul mesajelor : 43 Varsta : 56 Localizare : Halta Anghelesti,judetul Giurgiu Reputatie : 4917 Data de inscriere : 23/01/2011
| Subiect: Re: Tropa-tropa cu Mitropa Sam 28 Mai 2011, 14:31 | |
| Separator,pfuu... ,e locul de legatura intre 2 tronsoane de catenara.
Si in 2 ianuarie am stat in gara Chiajna cand s-a petrecut acelasi lucru(pantograf rupt) dar la o locomotiva de calatori ce remorca trenul 9303.Firul de contact era intre Bucurestii Noi si Chiajna. |
| | | bondarel
Numarul mesajelor : 43 Varsta : 56 Localizare : Halta Anghelesti,judetul Giurgiu Reputatie : 4917 Data de inscriere : 23/01/2011
| Subiect: Re: Tropa-tropa cu Mitropa Lun 30 Mai 2011, 11:52 | |
| Ultima noutate cu privire la circulatia "Mitropei": incepand cu data de 1 iunie acest tren nu va mai circula.
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8710 Reputatie : 13963 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Tropa-tropa cu Mitropa Lun 30 Mai 2011, 23:17 | |
| - bondarel a scris:
- Ultima noutate cu privire la circulatia "Mitropei": incepand cu data de 1 iunie acest tren nu va mai circula.
Cu scuzele de rigoare, dar oricum mitropa circula la ,,in coasta,, tr 9302, 9301, 9306, 9305, asa ca ce s-au gandit mai marii din chefereul asta, hai sa-i inghesuim in tr amintite mai sus, ori calatorii din acestea s-au rarit ori personalul ce calatorea cu mitropa s-a...subtiat, asa se explica desfiintarea acestui tren, pacat, mecanicii de la cfr marfa au mai pierdut un tren, printre multe altele.
Ultima editare efectuata de catre maryus74 in Lun 30 Mai 2011, 23:50, editata de 1 ori |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 39 Localizare : Brasov Reputatie : 5605 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Tropa-tropa cu Mitropa Lun 30 Mai 2011, 23:41 | |
| off-topic, dar tot despre Mitropa (cea adevarata): mai multe detalii despre Mitropa gasiti de exemplu aici . In mare, Mitropa a fost pentru DR (caile ferate ale Germaniei de Est) ceea ce este Gevaro pentru CFR, adica tot ce insemna gestiunea vagoanelor restaurant si de dormit. Pentru pasionati feroviari, care au trait acele vremuri , vagonul de dormit Mitropa trezeste mereu amintiri placute.
De pe internet (de pe site-ul http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de) aflam ca aceste vagoane ajungeau si in Romania, de exemplu in compunerea Pannonia Express, care in alte vremuri circula pe ruta Berlin - Praga - Budapesta - Bucuresti - Sofia)
Off-topic: daca rasfoiti in detaliu site-ul de mai sus, gasiti poze interesante cu Romania in general si CFR in special de la sfarsitul anilor '80-inceputul anilor '90: de exemplu o vizita in Timisoara in iulie 1990 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tropa-tropa cu Mitropa | |
| |
| | | | Tropa-tropa cu Mitropa | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |