Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 060-DA SULZER

In jos 
4 participanți
AutorMesaj
tibitm93




Numarul mesajelor : 13
Varsta : 30
Localizare : Timisoara
Reputatie : 5011
Data de inscriere : 21/09/2010

060-DA SULZER  Empty
MesajSubiect: 060-DA SULZER    060-DA SULZER  Icon_minitimeMier 12 Ian 2011, 19:15

Tracțiunea Diesel în România
Locomotiva Diesel-electrică românească 060-DA

În 1934 a început, la uzinele Malaxa (București) și Astra (Arad), construcția primelor automotoare Diesel românești. La 30 iunie 1925 s-au realizat primele demonstrații publice ale locomotivei acționate prin intermediul convertizorului de cuplu inventat de Gogu Constantinescu. Administrația CFR a comandat în 1936 la firma Sulzer A.G. - Winterthur[8] cea mai puternică locomotiva Diesel-electrică a acelei perioade, locomotiva DE-241. Aceasta avea o putere instalată de 2×2.200 CP, greutatea locomotivei în serviciu de 230 tf, viteza maximă de 100 km/h. Echipamentul electric a fost realizat de Brown & Boveri Co., iar cel mecanic de Henschel & Sohn. Aceasta locomotivă a servit ca model pentru locomotivele Diesel-electrice românești 060-DA.

Tracțiunea Diesel - în adevăratul sens al cuvântului - a fost utilizată de rețeaua CFR începând cu 1959. Noua etapă a început o dată cu construirea, pe bază de licență elvețiană (Sulzer Winterthur - constructorul motorului Diesel, BBC Baden - constructorul echipamentului electric și SLM Winterthur - constructorul părții mecanice[9]) a primelor locomotive Diesel-electrice de 2.100 CP de tip 060-Da si 060-DA1. Alte caracteristici: lungimea între tampoane= 17 m, greutatea locomotivei (cu 2/3 din provizii)= 114 tf, viteza maximă= 100/120 km/h. Cele șase exemplare de locomotive construite în Elveția au fost utilizate pentru remorcarea trenurilor grele de marfă pe ruta dificilă Brașov - Predeal, înlocuind definitiv locomotivele cu abur.

În 1960, conform unui contract încheiat cu firmele elvețiene menționate, debutează și în România fabricarea locomotivei Diesel cu transmisie electrică. Electroputere Craiova devenea fabricantul general, care executa echipamentul electric al transmisiei și montajul general. Uzina Constructoare de Mașini Reșița devenea constructorul motorului Diesel 12 LDA 28, sub licența Sulzer, al transmisiei mecanice și al boghiurilor (ulterior acestea vor fi construite de Caromet Caransebeș).

Evoluția industriei socialiste a condus la dezvoltarea parcului de locomotive Diesel și apoi electrice care treptat au înlocuit definitiv locomotivele cu aburi.

Daca primele locomotive Diesel românești erau proiectate inițial pentru trenurile de marfă, succesul acestora a determinat utilizarea lor și pentru remorcarea trenurilor de călători. Pentru aceasta au fost operate unele modificări tehnice asupra locomotivelor ce au ridicat viteza maximă a acestora de la 100 la 120 km/h.

Fiind considerate preponderent locomotive pentru trenuri de marfă, ele nu au fost prevăzute cu instalații de încălzire a trenurilor, fapt ce a determinat utilizarea la CFR, pe timp de iarnă, a vagoanelor WIT (la început se foloseau chiar locomotive cu abur remorcate).

060-DA SULZER  Cfr2100loco
060-DA SULZER  Cfr2100engine
060-DA SULZER  Cfr2100locoplan
060-DA SULZER  Cfr2100bogie
060-DA SULZER  Cfr2100pairloco
060-DA SULZER  Cfr060DA001
060-DA SULZER  Cfr518arak2
060-DA SULZER  Cfrpaperwork005

In total au fost produse 1407 pentru CFR ,160 pentru operatori privati tot in Romania , 420 pentru Polonia , 130 pentru Bulgaria si 379 pentru China.
Orice informatie e asteptata cu nerabdare !
Surse www.derbysulzers.com si http://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_locomotivei_Diesel
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 47
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8318
Data de inscriere : 16/10/2013

060-DA SULZER  Empty
MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    060-DA SULZER  Icon_minitimeVin 08 Noi 2013, 18:10

Foarte bun materialul! E drept, poate fi completat!... Sincer m-as bucura daca s-ar deschide un topic si despre 060-DA-001 in genul celui despre 060-EA-001! Deocamdata m-as bucura sa stiu daca primul nostru Sulzer mai exista si, daca exista, unde se afla el?... Ms mult!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13614
Data de inscriere : 08/04/2009

060-DA SULZER  Empty
MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    060-DA SULZER  Icon_minitimeVin 08 Noi 2013, 19:21

Există. E în muzeul de la Dej Triaj.
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 47
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8318
Data de inscriere : 16/10/2013

060-DA SULZER  Empty
MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    060-DA SULZER  Icon_minitimeLun 11 Noi 2013, 22:21

Ms inca o data! Sper sa am ocazia, cat de curand sa-l "vizionez"! Am inteles ca nu este pe "stand" ci inca este in exploatare...
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13614
Data de inscriere : 08/04/2009

060-DA SULZER  Empty
MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    060-DA SULZER  Icon_minitimeLun 11 Noi 2013, 22:23

E folosit la evenimente speciale.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8221
Data de inscriere : 16/01/2010

060-DA SULZER  Empty
MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    060-DA SULZER  Icon_minitimeSam 28 Iun 2014, 23:02

Surprins in lumina aurie a serii;

060-DA SULZER  Sulzerimg010

Alamuri:

060-DA SULZER  Sulzerimg009
Sus In jos
Continut sponsorizat





060-DA SULZER  Empty
MesajSubiect: Re: 060-DA SULZER    060-DA SULZER  Icon_minitime

Sus In jos
 
060-DA SULZER
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 63 si 65 (Vol. I)
» Locomotive clasa 60 (Vol. I)
» La Mulţi Ani sm-sulzer
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Locomotive clasa 60 (Vol II)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: